RVS pan met vlekje er in

Gestart door TobyJustus, 09-11-2012 14:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TobyJustus



Ik heb een 'rvs' pan en heb daar water in gekookt om te zien of alles er netjes uit ziet. Nu zie ik op de bodem een plekje zitten. Deze staat op de foto. Het is +- 4 x 4 mm

Is dit normaal?

TobyJustus



Hopen dat de foto nu wel werkt.

redox

Lijkt op een hitte plek (hotspot) van de brander. Bij sandwich bodem komt dit niet voor, bij enkelwandige bodem zie je vaak lichte verkleuringen aan de binnenkant en wat donkere verkleuring op de buitenkant.

TobyJustus

is dat niet erg voor het recept?

redox

Nee, maar bij het maischen is het wel de plek waar het beslag kan aanbranden dus daar goed roeren. Na het brouwen de plek met een doek goed poetsen. 

EBC

Lijkt een pit in het staal te zitten? Daarop kan wat roest ontstaan.

Is het een nieuwe pan? Dan terug naar de winkel.

Niet nieuw? Dan pech gehad en lekker brouwen.

redox

Je zal zien na een brouwsel dat er meer verkleuring zal zijn in de vorm van de brander. Bij mijn pan was dat een kring met daarin afzonderlijke plekken (vlamverdeling van de brander).

Ik ga er wel van uit dat jouw pan een pan is met dunne bodem?   

Gerb

Zat het plekje er al eerder? Ik kan het niet goed beoordelen maar het lijkt wel de diepte in te gaan en een grillig uiterlijk te hebben. Heb je de pan eerder gebruikt en heeft daar iets gerust? Bij een matige aanwezigheid van zout en vocht kan daar put/spleetcorrosie ontstaan.

TobyJustus

Het is een dunne pan en via via gekocht. Dus verwacht ook niet de hoogste kwaliteit als het maar niet gevaarlijk is? Dat is enige waar ik me dan beetje zorgen over maak.

Pim

Citaat van: TobyJustus op 09-11-2012  18:26 uHet is een dunne pan en via via gekocht. Dus verwacht ook niet de hoogste kwaliteit als het maar niet gevaarlijk is? Dat is enige waar ik me dan beetje zorgen over maak.
Krijg je wat ijzer binnen via je bier   :proost:     hoef je minder spinazie te eten    ;D

TobyJustus

Voel me meteen goed gerust gesteld haha....

Joshua

Kwestie van goed poetsen dan poets je dat wel weg. Het schijnt dat er vanuit China nogal eens RVS komt waarin teveel ijzer zit. Dit geeft bovengenoemde vlekjes. Verder geeft het geen problemen met brouwen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.