Brewferm Extract Pakketten

Gestart door TobyJustus, 05-11-2012 15:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TobyJustus

Hey,

Ik heb nu een paar keer een Brewferm biertje gemaakt en zag ook de extract paketten hiervan. Volgens mij is dit weer een stapje verder zodat ik langzaam naar het zelf brouwen kan groeien. Alleen was ik benieuwd of er mensen zijn met ervaring met dit pakket en wat de bevindingen waren?

Groet,

Toby

RobinB

Je hebt het eerst over paketten, daarna over dit pakket.
Welke specifiek doel je dan op?

Ik stel me die pakketten voor als moutextractpoeders, evt caramout om te steepen en met hop om te koken.
Zijn inderdaad een paar extra stappen en vooral met dat steepen zijn daar goede, volmout-evenwaardige brouwsels mee te maken.

Daarbij hoef je jezelf niet te beperken tot de bestaande pakketten, je kan zelf ook recepten omzetten naar extract-recepten. Zijn verschillende draadjes over! :)

TobyJustus

Citaat van: RobinB op 05-11-2012  21:53 uJe hebt het eerst over paketten, daarna over dit pakket.
Welke specifiek doel je dan op?

ik schrijf inderdaad pakketten, maar om te beginnen wil ik maar een pakket. Heb nog niet een gekozen maar was benieuwd wat ik me nou moet voorstellen van zo pakket. Nu heb ik nog niet echt hoeven koken maar wil dat wel dus moet ik kijken wat ik nodig heb. Klinkt als een brouwketel en dan denk ik ook een wortkoeler?

RobinB

Yep!
Je kan het ook simpel high-gravity maken, maar toch is het het best dat je alvast een pan en koeler aanschaft.

TobyJustus

Top. Bedankt voor je reactie. Laat wel horen hier wat ik er van vind!

RobinB

Heb je ook al een hydrometer en een grote meelzeef of ander filtermateriaal?
Dat laatste is handig om de hop na het koken te scheiden. :)

TobyJustus

Hydrometer enz wel. Filtermateriaal zal ik er gelijk bij kopen!

RobinB

Wat ik gebruik bij kleine brouwsels is de Idealisk vergiet à € 7,99 (artikelnr 501.037.55) van Ikea. Past met de uitschuifbare handvatten mooi boven de opening van mijn gistvat. :)

Hop Meester

Vorige week ben ik net ook gestart met 2 moutextract pakketten: Brewferm Furioso en Brewferm Gregorius.
Het werk is niet veel moeilijker dan met bierkits (blikken). Je moet enkel uw water koken met dat moutextract poeder en het brouwschema volgen: typisch: 40 minuten kopen met "hop 1" en 10 minuten voor het einde nog "hop 2" en de kruidenmix toevoegen.

Ook ik heb een vraag rond de eiwitvorming. Hiervoor post ik een nieuw onderwerp.

Waarschijnlijk kunnen we ervaringen uitwisselen.
Veel succes!


Volg die brouwsels op mijn bierbrouwdagboek: www.bierbrouwland.nl

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.