Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: wals/moutmolen  (gelezen 3737 keer)

Offline mterpstra

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gezocht: wals/moutmolen
« Gepost op: 16-02-2014 12:01 u »
Hee medebrouwers

Wij zijn op zoek naar een wals/mout molen. Het mag in principe ook alleen de draai onderdelen zijn zonder kap en dergelijke. Dat kunnen we er zelf nog wel opzetten. Omdat wij arme studenten zijn hebben we niet zo'n groot budget. Rond de 60-70 euro zeg maar. We zijn trouwens echt op zoek naar een walser en niet een schrootmolen.

Alvast bedankt!
Mattias

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Gezocht: wals/moutmolen
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2014 12:27 u »
We zijn trouwens echt op zoek naar een walser en niet een schrootmolen.

Een molen met walsen is ook een schrootmolen...  :)

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Admaakt bier
    • ABV de bierkaai
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2014 14:31 u »
Een molen met walsen is ook een schrootmolen...  :)
Ha ha en dat bij een eerste post al een deksel op je neus krijgen. Ik denk dat ze bedoelen een walsenmolen en geen schijvenmolen. Maar daar kan de topic starter vast meer duidelijkheid over geven.

Uhhh mterpstra, welkom natuurlijk!

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2014 20:56 u »
Er staat niet voor niets een smiley achter mijn opmerking...

Het beste is bij het begin van de hobby meteen de goede termen te gebruiken. Dat geeft de minste misverstanden.

Offline nevermind

• Junior lid
  • **
  • Hmmmm
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2014 09:22 u »
Wij zijn op zoek naar een wals/mout molen. Het mag in principe ook alleen de draai onderdelen zijn zonder kap en dergelijke. Dat kunnen we er zelf nog wel opzetten. Omdat wij arme studenten zijn hebben we niet zo'n groot budget. Rond de 60-70 euro zeg maar. We zijn trouwens echt op zoek naar een walser en niet een schrootmolen.

Ik heb deze gekocht: http://www.amazon.de/Bielmeier-040012-M%C3%BChle-aus-Edelstahl/dp/B00750V81I
Gisteren mee geschroot. Is even puzzelen naar de juiste stand, maar werkt dan prima. Als je er echt vele kilo's mee wilt schroten vraag ik me af of je deze echt wilt hebben, maar wij hebben gisteren 3 kilo geschroot (met de hand) in een kwartiertje.

ThomasM

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2014 14:46 u »
Je kan op Marktplaats voor niet al te veel geld meer een erg goeie walsenmolen kopen. Ik zou niet voor die Bielmeijer gaan als je met wat sparen de walsenmolen ook kan kopen. Zoek maar eens op het forum.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Admaakt bier
    • ABV de bierkaai
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2014 16:12 u »
Ik heb deze gekocht: http://www.amazon.de/Bielmeier-040012-M%C3%BChle-aus-Edelstahl/dp/B00750V81I
Gisteren mee geschroot. Is even puzzelen naar de juiste stand, maar werkt dan prima. Als je er echt vele kilo's mee wilt schroten vraag ik me af of je deze echt wilt hebben, maar wij hebben gisteren 3 kilo geschroot (met de hand) in een kwartiertje.
De marga molen is ook een walsenmolen maar goedkoper. Past een speedboor 10 mm op om hem te motoriseren.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2014 19:51 u »
De marga molen is ook een walsenmolen maar goedkoper. Past een speedboor 10 mm op om hem te motoriseren.

De Bielmeijer molen is de Marga molen!

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Admaakt bier
    • ABV de bierkaai
« Reactie #8 Gepost op: 17-02-2014 22:39 u »
De Bielmeijer molen is de Marga molen!
Helemaal gelijk  :duimop:, ik was vergeten in mijn vorige post het citaat toe te voegen. Inmiddels toegevoegd. Tja valt niet altijd mee op een smartphone.  :bijdrage_forum:

Offline mterpstra

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2014 12:13 u »
Bedankt jongens,

over de namen van die dingen. Ze hebben er zoveel dat ik ze constant door elkaar haal.

Marktplaats houden we sowieso in de gaten. Als we geen tweedehandse vinden gaan we voor de moutmolen van Menno (90 euro) http://link.marktplaats.nl/m741164468
We willen hem met boor kunnen gebruiken.
Die Bielmeijer zit er ook wel prima uit, behalve dat die wat aan de kleine kant is.

Tags: