Voedselveiligheid tuinslangen

Gestart door George81, 22-10-2012 22:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

George81

Dir is een afgesplitst topic. Zie hier voor het originele topic.



Ik heb eens met een tuinslag mijn maischketel gevuld met water van 60 graden... niet bevorderlijk voor de smaak :duimonder:

RobinB

Dat moet je ook niet met tuinslang doen!
Zelfs niet met koud water...

orangeloo

Citaat van: RobinB op 22-10-2012  22:20 uDat moet je ook niet met tuinslang doen!
Zelfs niet met koud water...

Oh en waarom dan niet. Ik leer graag bij. Ook niet als het een nieuwe slang is die alleen in de brouwerij gebruikt wordt?

Tsjerk

Citaat van: George81 op 22-10-2012  22:02 uIk heb eens met een tuinslag mijn maischketel gevuld met water van 60 graden... niet bevorderlijk voor de smaak :duimonder:

Ik doe het al jaren. Ik zelf, maar ook de keurmeesters hebben er nooit wat van geproefd.  :weetniet:
 (deze tuinslang wordt wel enkel gebruikt voor het brouwen)

Oscar

Citaat van: Tsjerk op 22-10-2012  22:34 uIk zelf, maar ook de keurmeesters hebben er nooit wat van geproefd.  :weetniet:

Ik zal er de volgende keer op letten als ik een bier van jou keur... ;D ;D ;D

Tsjerk

Citaat van: Oscar op 22-10-2012  22:42 uIk zal er de volgende keer op letten als ik een bier van jou keur. ;D ;D ;D

Dat wordt dan in de vrije klasse met mijn "Rubber Ale"

hansm

Citaat van: Tsjerk op 22-10-2012  22:34 uIk doe het al jaren. Ik zelf, maar ook de keurmeesters hebben er nooit wat van geproefd.  :weetniet:
 (deze tuinslang wordt wel enkel gebruikt voor het brouwen)

Besef je wel wat je doet?

Dat je zelf die weekmakers binnenkrijgt moet je zelf weten, maar je stelt anderen er ook aan bloot. Niet alleen keurmeesters, maar ook iedereen die je je bier laat proeven.  :neenee:


RobinB

Citaat van: orangeloo op 22-10-2012  22:33 uOh en waarom dan niet. Ik leer graag bij. Ook niet als het een nieuwe slang is die alleen in de brouwerij gebruikt wordt?