Knijpfles met membraan tbv slurry opslag

Gestart door 30cl, 19-10-2012 12:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

30cl

Beste medebrouwers.

Velen van jullie gebruiken een pot met schroefdeksel om de slurry van een brouwsel in de koelkast op te slaan.

Zijn er mensen onder jullie die al een fles van bijvoorbeeld tomatenketchup gebruiken om slurry op te slaan?

Over- en onderdruk zou zo eenvoudig weg kunnen naar mijn idee. Binnen in de hard plastic afsluitdop moet misschien een randje weg gesneden worden wat bij totale afsluiting in het membraan gedrukt wordt.




RobinB

Ik vind ze voor ketchup er vaak al niet hygiƫnisch uit zien, laat staan voor gistslurry?
???

30cl

Citaat van: RobinB op 19-10-2012  12:49 uIk vind ze voor ketchup er vaak al niet hygiĆ«nisch uit zien, laat staan voor gistslurry?
???

Ik doel niet op het uitknijpen van slurry via het membraan. Puur opslag met het membraan als eventueel ventiel.

Ronald_

Ik vind het een mooi idee! Helaas eet ik te weinig ketchup..

BierHenk

Als je het randje wegsnijdt, is de fles niet luchtdicht meer. Niet OK.
Als je het randje niet wegsnijdt, is de fles gelijk aan elk ander potje.
Een jampot of conservenpot heeft bovendien nog een afdichtingsring.
Het is in mijn ogen geen goed idee dus. :weetniet:

RobinB

Daarnaast, als het goed is, is de slurry uitgegist en niet actief. Residuele activiteit neemt ook gauw af in de koelkast.
Evt overdruk zal dus nooit veel zijn (als je werkwijze goed is!) en bij onderdruk door luchtkrimp wil ik niet dat lucht uit de koelkast aangezogen wordt.
Kan er dus ook niet echt blij van worden. :)

Oscar

Ik gebruik weckpotten voor gistopslag (van slurry dus) tot volle tevredenheid.  :) Druk kun je gewoon even aflaten.

George81

Citaat van: Oscar op 19-10-2012  19:31 uIk gebruik weckpotten voor gistopslag (van slurry dus) tot volle tevredenheid.  :) Druk kun je gewoon even aflaten.
En als je die goedkoop wil aankomen, de luxe AH toetjes willen nog wel eens in die potten zitten, zeker rond kerst, goedkoop een weckpot :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.