Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezamenlijk inkoopactie mout?  (gelezen 12586 keer)

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Gezamenlijk inkoopactie mout?
« Reactie #25 Gepost op: 13-10-2012 15:17 u »
Voor mij is het de moeite ook niet. Die paar euro per jaar...
Ik brouw voor de hobby, niet voor mijn levensonderhoud.

Voor onze leveranciers is het wèl levensonderhoud, een goede leverancier is me dat wel waard.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BierHenk

• Super lid
« Reactie #26 Gepost op: 13-10-2012 15:30 u »
Helemaal eens met RobinB en Jacques.
Ik bestel zoveel mogelijk per brouwsel (op schoonmaakmiddelen en dergelijke na dan).
Mijn Brouwlandverdeler zit in de buurt, dus ik haal het bij ze op. 0,-- verzendkosten. :groots:

Offline koffie

• Super lid
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
« Reactie #27 Gepost op: 13-10-2012 15:50 u »
Alleen deze in de aanbieding, geen andere dus..

(per afname 12 zakken)  per stuk: 20 ,- + 12 euro porto....voor diegenen die het niet kunnen halen, zoals ik  (1,28 /kg.)
Hmm .. voor mij persoonlijk een dooable aanbieding.
12 zakken in de caddy van werk knikkeren, kost mij in totaal 3 uurtjes werk incl. heen en weer rijden. Levert ongeveer een voordeel van 120 euro op.

Hmm... ik zie net dat bij de Brouwmarkt 12 zakken 21.50 kosten. Dat scheelt op 12 zakken 48,- tov Van der Kooy. Even denken of me dat wel waard is...

Offline Hai

• Super lid
  • Brouwerij Wijchense schóne en HOP'n AROUND
« Reactie #28 Gepost op: 13-10-2012 15:50 u »
Ik bestel zoveel mogelijk per brouwsel (op schoonmaakmiddelen en dergelijke na dan).
Mijn Brouwlandverdeler zit in de buurt, dus ik haal het bij ze op. 0,-- verzendkosten. :groots:
Idem hier, maar zit wel te overwegen om de basismouten: (pils en tarwe)  op voorraad te hebben

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #29 Gepost op: 13-10-2012 16:32 u »
Tijd en rijkosten moeten natuurlijk wel minder zijn dan de verzendkosten.

Offline Markenrick

• Senior lid
  • Bier brouwen is moelijker dan ik dacht...
« Reactie #30 Gepost op: 14-10-2012 13:12 u »
Tijd en rijkosten moeten natuurlijk wel minder zijn dan de verzendkosten.

Natuurlijk! Enne; er moet wel animo voor zijn, om gezamenlijk in te kopen... Als die er niet is, houdt het gewoon op! En daar lijkt het op.

Ik heb helaas geen verkooppunt om de hoek, en voor élke zak graan van 25 kg betaal ik 12 euro porto.
Zelf halen is een optie, maar ik zit centraal in het land, dus dat kost ook het nodige.

Gelukkig is de economische toestand bij veel forumleden goed, zodat ze hun hobby makkelijk kunnen blijven beoefenen, en e.e.a. kunnen laten opsturen, of zelf kunnen ophalen.
Laat staan de verkooppunten die nu niet bang hoeven te zijn voor een eventueel faillissement, wanneer er wel collectief ingekocht zou gaan worden...^-^ ^-^ ^-^

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #31 Gepost op: 14-10-2012 13:27 u »
Gelukkig is de economische toestand bij veel forumleden goed, zodat ze hun hobby makkelijk kunnen blijven beoefenen

Ik zou het liever formuleren als;
Gelukkig is de reden om te hobbybrouwen van veel forumleden goed, namelijk gewoon een leuke hobby waarvoor niet elk dubbeltje hoeft te worden omgedraaid.

Als "we" en masse zouden (moeten) brouwen om geld te besparen, als dat al lukt, zou de hobby-scene er een stuk minder goed voor staan.

Offline segtom

• Super lid
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #32 Gepost op: 14-10-2012 14:00 u »
Markenrick moest je ooit aan de kanten van Antwerpen zijn (Dingemans is er niet ver vanaf) kan je er misschien wel enkele zakken bestellen voor jezelf zodat je ze dezelfde dag kunt afhalen.

Offline redox

• Vol lid
« Reactie #33 Gepost op: 14-10-2012 14:18 u »

Ik heb helaas geen verkooppunt om de hoek, en voor élke zak graan van 25 kg betaal ik 12 euro porto.
Zelf halen is een optie, maar ik zit centraal in het land, dus dat kost ook het nodige.

Zelfde probleem hier ben als student ook nog eens op het openbaar vervoer aangewezen of ik moet van iemand een auto lenen. Maar Van der Kooy hanteer scherpe prijzen voor verzenden, laatst: 3 zakken 25 kg mout, 20 75 cl flessen en wat klein spul voor 27 euro laten verzenden.

Offline Markenrick

• Senior lid
« Reactie #34 Gepost op: 14-10-2012 14:56 u »
Markenrick moest je ooit aan de kanten van Antwerpen zijn (Dingemans is er niet ver vanaf) kan je er misschien wel enkele zakken bestellen voor jezelf zodat je ze dezelfde dag kunt afhalen.

Hoi Segtom,

Hardstikke goed! Bedankt voor de aanbieding, en tegen die tijd, geeft ik je een mailtje!

Offline MM

• Super lid
  • The ale is dear
« Reactie #35 Gepost op: 14-10-2012 16:17 u »
Voor mij is het de moeite ook niet. Die paar euro per jaar...
Ik brouw voor de hobby, niet voor mijn levensonderhoud.

Voor onze leveranciers is het wèl levensonderhoud, een goede leverancier is me dat wel waard.

Ik ben het met je eens. Voor die paar extra euro's in het jaar, krijg je een mooi gevarieerd aanbod van granen, hoppen en gisten. Juist deze variatie spreekt me erg aan, anders kan ik net zo goed stoppen met brouwen en 13 in een dozijn pils gaan drinken.

Offline Ralph

• Vol lid
« Reactie #36 Gepost op: 26-10-2012 13:00 u »
Ik zou best voor een keer mee willen doen met deze actie (hoewel ik vaker zelf mout zal inkopen). Als dit voor een keer gebeurt, is dit niet veel anders dan gezamenlijk apparatuur inkopen lijkt me.   

Offline Markenrick

• Senior lid
« Reactie #37 Gepost op: 26-10-2012 13:13 u »
Ik zou best voor een keer mee willen doen met deze actie (hoewel ik vaker zelf mout zal inkopen). Als dit voor een keer gebeurt, is dit niet veel anders dan gezamenlijk apparatuur inkopen lijkt me.

Je zult merken, en of gelezen hebben, dat niet iedereen die mening deelt... Maar ik heb wel wat info voor je:

Hierbij de prijzen voor pilsmout (Fa. Dingemans/België):

- zakken van 50 kg: € 700,00 / ton
- zakken van 25 kg: € 735,00 / ton

Min. afname is 50 kg, en volgens info komt er nog 6% tax bij, maar daar heb ik ze verder niet over gehoord nog. Ze reageren dan ook niet erg snel op e-mails.

Nu nog iemand die het haalt.

Ik doe mee, maar dat moge duidelijk geweest zijn ^-^..

Offline George81

• Super lid
« Reactie #38 Gepost op: 26-10-2012 13:47 u »
Even een aanvulling: kijk uit met muizen want ze knagen echt aan je mout, alleen de donkere mouten lusten ze niet :nut:
Ik spreek uit ervaring, ik heb een inpandige opslag (in een flat) en ze wisten mijn mout, die per moutsoort in 2 afgesloten plastic zakken zat, gewoon te vinden.
Ik vermoed dat de gewone moutzakken niet bestand zijn tegen muizen, alleen plastic of metalen vaten/emmers zal ze tegenhouden.
Wellicht dat iemand anders hier wat meer over kan vertellen, het lijkt me dat die zakken niet voor niets zo ontworpen zijn.

Vanderkooy heeft nette prijzen en leuke aanbiedingen vind ik.
Jaqcues heeft een goed punt.
Ik vind het alleen zo jammer dat de mout erg duur betaald wordt bij kleinere hoeveelheden (tot 5 kilo dus).
Gelukkig heb ik een lokale leverancier die ook bij kleine hoeveelheden goedkoop is.

Offline Markenrick

• Senior lid
« Reactie #39 Gepost op: 26-10-2012 14:15 u »
Dat heeft v.d. Kooij zeker!
Alleen ik woon niet om de hoek daar, en dan betaal je snel 12,- méér per zak...En dat tikt dan wel weer aan... :'(

Op een zak van 25 kg mout scheelt het (0,78 / kg) = 0,22 x 25 = 5,50 maar goed... is toch 22% minder. En je zult maar bijvoorbeeld vlakbij Roosendaal wonen, dan loont het zeker.

Offline George81

• Super lid
« Reactie #40 Gepost op: 26-10-2012 15:27 u »
Check ook even bij Brouwmarkt, die worden qua verzendkosten goedkoper naarmate je meer besteld :groots:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #41 Gepost op: 26-10-2012 15:28 u »
Check ook even bij Brouwmarkt, die worden goedkoper naarmate je meer besteld :groots:

Dat is bij Brouwland ook het geval. Het mooie van Brouwland, Van der Kooy en andere leveranciers is dat ze heel veel verschillende moutsoorten in hun assortiment hebben. Als je maar een beetje nodig hebt van een bepaalde moutsoort kun je ook een klein beetje kopen. Dat is wel zo handig. Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat ik met 25 kg chocolademout moet.

Offline Markenrick

• Senior lid
« Reactie #42 Gepost op: 26-10-2012 16:19 u »
Check ook even bij Brouwmarkt, die worden qua verzendkosten goedkoper naarmate je meer besteld :groots:

Ja, zij bieden leuke kortingen op het vervoer! Helaas Van der Kooij een stuk minder.

Offline De Schelm

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #43 Gepost op: 26-10-2012 18:30 u »

Minimale afname is 50 kg,

Volgens de website zijn alle mouten af te nemen vanaf 25 kg. Of hebben ze jou iets anders gemaild?

Offline Markenrick

• Senior lid
« Reactie #44 Gepost op: 26-10-2012 18:43 u »
Volgens de website zijn alle mouten af te nemen vanaf 25 kg. Of hebben ze jou iets anders gemaild?

Dat stond in de mail die ik ontving:

Hierbij onze prijzen voor pilsmout:
- zakken van 50 kg: € 700,00 / ton
- zakken van 25 kg: € 735,00 / ton

- minimum afname bedraagt 50 kg

Offline segtom

• Super lid
« Reactie #45 Gepost op: 26-10-2012 19:53 u »
Naar mijn idee kan het ook per zak van 25 kg hoor. Maar misschien hebben ze het veranderd. Ook de prijzen zijn sterk gestegen op 2 maanden tijd zo'n € 0.05/kg en meer.

Offline Markenrick

• Senior lid
« Reactie #46 Gepost op: 26-10-2012 20:00 u »
naar mijn idee kan het ook per zak van 25kg hoor , maar mss hebben ze het veranderd , ook de prijzen zijn sterk gesteg op 2 maanden tijd zo'n €0.05/kg en meer

Ja, de graanoogsten zijn behoorlijk tegengevallen.

Offline segtom

• Super lid
« Reactie #47 Gepost op: 26-10-2012 20:05 u »
Ja ik weet het. Het zal niet lang duren voor de winkels ook opslagen dan.

Offline Aloys

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #48 Gepost op: 07-11-2012 14:29 u »
Bij van der Kooij zit al 21% BTW in de 0.70 de kilo. Daadwerkelijk is hij dus goedkoper zelfs. In een andere hobby die ik uitgevoerd heb zaten we met hetzelfde dilemma wat betreft inkoopacties en de reguliere handel en hier hebben we het ''opgelost'' om maar 2x per jaar een inkoopactie te houden en hier verder vanaf te zien. Vrijwillig en zonder BTW vind ik zelf valse concurentie maar er is wel een mouw aan te passen.

Offline Markenrick

• Senior lid
« Reactie #49 Gepost op: 07-11-2012 14:35 u »
Bij van der Kooij zit al 21% BTW in de 0.70 de kilo. Daadwerkelijk is hij dus goedkoper zelfs. In een andere hobby die ik uitgevoerd heb zaten we met hetzelfde dilemma wat betreft inkoopacties en de reguliere handel en hier hebben we het ''opgelost'' om maar 2x per jaar een inkoopactie te houden en hier verder vanaf te zien. Vrijwillig en zonder BTW vind ik zelf valse concurentie maar er is wel een mouw aan te passen.

Je moet er ook niet vanuitgaan dat je ervan kan gaan leven.... maar gewoon de dure porto uitsparen door zelf wat groter in te kopen en te verdelen... En vanuit hier is het net zo ver naar België, als naar Friesland...

Tags: