Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Waterontharder met 33% korting  (gelezen 2754 keer)

Offline ypenga

• De Koperen Tsjettel
  • Vol lid
  • Land: nl
  • On my way
Waterontharder met 33% korting
« Gepost op: 08-10-2012 09:14 u »
http://www.warmteservice.nl/product/60001150/waterbehandeling/nocalc/nocalc-set-compleet-met-filter-en-terugslagklep.do?utm_source=promodeals&utm_medium=fixed&utm_campaign=Dagaanbieding&utm_content=60
Alleen vandaag, 2012-10-08, geldig.
Geen idee of ik hier mensen blij mee maak.
Zelf ben ik blij met wat er door Vitens aangeleverd wordt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Pimmels

• Senior lid
  • kijk ook op www.facebook.com/PimmelsBier
    • Pimmels bier
Re: Waterontharder met 33% korting
« Reactie #1 Gepost op: 08-10-2012 09:35 u »
Ik weet niet of ik wel silicopolyfosfaat in mijn bier wil :weetniet:

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #2 Gepost op: 08-10-2012 09:42 u »
Ze zeggen dat het voedselveilig is, dus dat zal wel loslopen. Echter als het een "zout-wisselaar" is, zou ik het toch ook niet doen. Die creŽren water met veel chloriden, dat heeft invloed op de smaak van je bier.

Offline McMelloW

• Super lid
  • Huysbrouwerij 'Op Zuylen'
« Reactie #3 Gepost op: 08-10-2012 10:55 u »
Zelf ben ik blij met wat er door Vitens aangeleverd wordt.
De nieuwe oogst van oktober 2012 is prima  :proost:

Offline 12345

• Super lid
  • Bier brouwen. Je bent nooit uitgeleerd.
« Reactie #4 Gepost op: 08-10-2012 11:26 u »
Ze zeggen dat het voedselveilig is, dus dat zal wel loslopen. Echter als het een "zout-wisselaar" is, zou ik het toch ook niet doen. Die creŽren water met veel chloriden, dat heeft invloed op de smaak van je bier.

Ik geloof beslist niet dat het een ionenwisselaar is. Die is sterk af te raden. Nee hoor, het voegt dat rare stofje toe en dat hecht zich aan CaCO3 en daardoor kan het niet meer neerslaan op je spullen. Het blijft dus gewoon in het water zweven en ook in het bier. Ik vraag me af of dit wel zo'n goed idee is.

Ik heb een tijd dit gebruikt:
http://www.osmoseapparaat.nl/Osmoseapparaat.nl

Dat geeft water zonder welk zout dan ook en zonder ionen. Alles wordt tegengehouden door een enorm, opgerold membraan. Maar de goedkoopste versie gaat errruuuug langzaam: er komt echt maar een pielstraaltje uit en sorry: ik proef het verschil met kraanwater niet. Dus ik gebruik het alleen nog maar voor de helft in pils.

Wat betreft kalkaanslag: die gaat er goed af met wat verdunde, hete azijn en daar spoel ik alles mee uit, behalve de kookspullen die eerst ook nog in de hete NaOH gaan vanwege de eiwitten.

Succes! :degroeten:

Tags: