Hallo hallo!

Gestart door haifisch, 07-10-2012 17:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haifisch

Hallo, ik ben Sander en samen met een vriend brouw ik bier voor mijn profielwerkstuk.
We zijn nu nog in de voorbereidingsfase en binnen 2 weken willen wij de aperatuur voor elkaar hebben.
We hebben nu met zijn tweetjes al 30 van de 160 benodigde uren bij elkaar.
Het idee om bier te gaan brouwen was omdat wij een warm blikje Bavaria dronken waarna wij dachten "dit kan beter".

We zijn van plan om een bovengistend bier te gaan brouwen (we hebben nog geen idee welk soort) maar we weten al dat we ongeveer 30 liter willen brouwen.
Nu heb ik een vraagje, zou ik in plaats van een pan van 30 liter ook een pan van 10 liter 3 keer kunnen gebruiken?

Alvast bedankt ,

Sander

William

In een pan van 30 liter ga je geen 30 liter bier brouwen, hooguit 20 liter.

Je kunt natuurlijk wel in een kleinere pan brouwen maar de verliezen zijn procentueel groter en het kost relatief veel meer tijd. Als het je om het aantal uren gaat dan zou ik zeggen doen!. Als je lekker bier wilt maken zou ik in die pan van 30 liter tweemaal 15 liter maken.

jurgenfd

Citaat van: haifisch op 07-10-2012  17:41 uHet idee om bier te gaan brouwen was omdat wij een warm blikje Bavaria dronken waarna wij dachten "dit kan beter".

Gekoeld Swinkels kopen helpt sneller 😄

heijligers

Welkom.
Ik haal 25 liter uit een 27 liter pan. KLein beetje high gravity brouwen  :brouwen:

haifisch

Citaat van: William op 07-10-2012  18:02 uIn een pan van 30 liter ga je geen 30 liter bier brouwen, hooguit 20 liter.

Je kunt natuurlijk wel in een kleinere pan brouwen maar de verliezen zijn procentueel groter en het kost relatief veel meer tijd. Als het je om het aantal uren gaat dan zou ik zeggen doen!. Als je lekker bier wilt maken zou ik in die pan van 30 liter tweemaal 15 liter maken.

Hallo, het gaat ons niet om de tijd maar wij willen wel wat meer bier brouwen.
Wij gaan nu overleg plegen met onze begeleider

arluijen

Je weet nog niet wát je wilt brouwen, maar wel dat je 30 liter wilt brouwen... Ik zou er eerder over nadenken om lekker bier te maken, desnoods op een kleinere schaal: als het lekker was herhaal je het gewoon.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.