s7: Moaneschien

Gestart door seed7, 02-10-2012 12:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seed7

Had een idee voor een etiket bij het brouwsel dat van de week op de planning staat.



s7.

Adbrouwt

1 fout zou ik zeggen, om je prachtige avatar niet te gebruiken. Erg stijlvol gemaakt  :groots:

seed7

Citaat van: Adbrouwt op 02-10-2012  18:24 u1 fout zou ik zeggen,

Hett kan niet waar zijn dacht ik :o , in die drie regels tekst nog een fout...

Citeerom je prachtige avatar niet te gebruiken. Erg stijlvol gemaakt  :groots:

Eerlijk gezegd ben ik er nog niet uit waar het logo te laten, heb zitten denken in het wit op de 1, tussen het percentage en de inhoud. Komt wel, het bier is nog niet eens gebrouwen,

dank je Ad.

s7.

broeder

Citaat van: seed7 op 02-10-2012  19:41 un in het wit op de 1, tussen het percentage en de inhoud.

s7.


Grappig ontwerp,
de plaatsing op deze plek vind ik ook een aanrader
Groet broeder Willem

seed7


heijligers

Mooi, hoe komt hij geprint uit?

seed7

Citaat van: heijligers op 14-12-2012  13:58 uMooi, hoe komt hij geprint uit?

Op een gewone printer met normaal papier zeer matig, geen detaillering in het grijs. Met een gemodificeerde Epson met verschillende grijze inkten heel fraai, maar da's een beetje veel van het goede. Denk dat ik dat ik er gewoon kaartjes op fotopapier van maak om aan de beugeltjes te hangen.

s7.

heijligers

Of je moet zo'n printer van ELJames gebruiken, die kan vijftig tinten grijs  ;D

seed7


broeder

Hoi,

Mooi zo... die combinatie met je Moaneschien-logo op de achtergrond.
Inhoudelijk gezien: ja-ja

groet,
broeder Willem

seed7

Dank je Broeder,

Ingo

Adbrouwt

Een mooi logo verdiend een mooie plek op het etiket. Een donkerbruin vermoeden bekruipt me, brrrr wie durft de eerste slok te nemen. Top gemaakt en lekker veel info. Een etiket als brouw logboek :groots:

seed7

Dank je Ad

Citaat van: Adbrouwt op 09-04-2013  21:45 uEen etiket als brouw logboek :groots:

Nu je het zegt, had het brouwsel nog niet op het forum geplaatst. Valt allemaal wel mee hoor, zo verschrikkelijk is het niet, alleen de bitterheid is wat laag uitgevallen door wat gepruts met de software. Hier komt ie:

Basis
OmschrijvingWaarde
Kenmerk#24
Naam receptDe Duistere
Brouwdatum28-03-2013
BiertypeJa
Volume11,00
Begin SG1,062 SG
Berekende kleur (Morey)66 EBC
Berekende bitterheid (Tinseth)23 IBU
Brouwzaalrendement79,5 %
Kooktijd60 min.

Vergistbare ingrediënten
HoeveelheidNaamMouterijKleur%
2,21 kgPale Ale moutDingemans7 EBC75,3 %
0,32 kgCrystal roggemoutThomas Fawcett and Sons200 EBC10,8 %
0,25 kgChocolade roggemoutWeyermann500 EBC8,6 %
0,16 kgBiscuitDingemans50 EBC5,4 %

Maischschema
OmschrijvingTemperatuurStap tijdRust tijdBeslagdikte
65,0 °C1 min.60 min.4,1 l/kg
73,0 °C1 min.30 min.4,1 l/kg

Hop
HoeveelheidNaam% alfazuurKooktijd/toevoegingIBU
7,2 gMagnum14,1 %60 min.22,2 IBU
6,0 gFuggles4,8 %5 min.1,1 IBU

Gist
HoeveelheidNaamType
0,00 l starterWindsor (-)bovengist

Ingo

seed7



;)

Ingo

edit, spelfouten

Adbrouwt

Je moet ook niet zoveel brouwen want dan moet je weer een etiket vol lullen  ;)
Dit etiket zou ook wel mooi zijn als label aan een flessen hals. Het leven is niet zwart wit maar dit etiket bewijst dat het ook mooi kan zijn :groots:

heijligers

 :lol:
Mooi etiket, interessant bier.

Jacques

Kleine opmerking: alcoholgehalte is één woord.

Gerb

Ziet er leuk uit! Het zwart/wit contrast van de naam is erg leuk. Wil je alleen maar zwart-wit? Ik zou er dan tenminste nog een grijstint ingooien. Er is nu wel een heel groot deel wit. Het is trouwens ook Schwarzbier, zonder t.

seed7

Citaat van: Gerb op 19-04-2013  08:54 uZiet er leuk uit! Het zwart/wit contrast van de naam is erg leuk. Wil je alleen maar zwart-wit? Ik zou er dan tenminste nog een grijstint ingooien. Er is nu wel een heel groot deel wit. Het is trouwens ook Schwarzbier, zonder t.

Oops, dat krijg je met effe snel, spelfouten gecorrigeerd.

Heb naar grijs of een verlopende 'Bayerische Rauten' gekeken maar heb er voorlopig van af gezien. Misschien gebeurt er nog iets, het bier moet ook nog gebrouwen worden.

Ingo

seed7


Sjaak_Deventer


broeder

hoi...


Complimenten :duimop:
Mooi door zijn eenvoud,
een frivool lettertype naast een strakke hopbel...
Houden zo.


groet,
broeder Willem

Jacques

Grafisch ontwerpen zit Ingo in zijn bloed.

Ziet er erg goed uit!

Oscar

Citaat van: Jacques op 30-04-2013  22:32 uGrafisch ontwerpen zit Ingo in zijn bloed.


 :weetniet: Een plaatje, en kader en wat tekst.... ik zie niet echt hoogstaand grafisch ontwerp.... :) ziet er verder wel aardig uit... :)

Jacques

Citaat van: Oscar op 01-05-2013  00:45 u:weetniet: Een plaatje, en kader en wat tekst.... ik zie niet echt hoogstaand grafisch ontwerp.... :) ziet er verder wel aardig uit... :)

Het is net als kunt. De een herkent het meesterwerk in een Appel en de ander niet.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.