Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
mijn vraag is: welk apparaat gebruiken jullie?
Probleem is dat losse boorstandaarden [...] niet meer te krijgen zijn, [...]
We hebben deze laatst ook gekocht maar die ging bij 1e gebruik al stuk http://www.Brouwmarkt.nl/kroonkurkapparaat-tafelmodel-traploos-verstelbaar-p-3186.html
Ik heb ook nagedacht over een oude kolomboormachine maar die standaard is loeizwaar, daar ga ik niet aan beginnen.
Ik gebruik deze: http://www.Brouwmarkt.nl/kroonkurkapparaat-met-vaste-verstelbaarheid-tafelmodel-p-741.html.Is dus die ene die niet traploos is maar getrapt instelbaar. Is prima. Deze was mij aanbevolen, omdat het getrapt instellen wat steviger is. Nog nooit een flesje gehad die stuk ging of over moest. Wel klemt de dop vast in het apparaat wanneer hij op de fles zit. Met een beetje wrikken komt ie dan los.Groetjes,Addo
Die dingen met die twee armen, daar moet je echt mee overweg kunnen, geloof ik. Maar soms gaat het mis en dan is er een flesjes kapot.
Misschien een idee:1.om de stabiliteit van goedkope apparaten enorm te verhogen: gebruik tuidraden (staaldraad van remkabel gemaakt).2. maak vaste instelling en gebruik een passend plankje om tussen euro-flesjes / abdijbierflesjes / .. te wisselen. Veel sneller om te wisselen in 1 batch (b.v. een paar wedstrijdflesjes / rest Abdijbierflesjes).Zie foto.
Heb je met die tuidraden geen last van het plaatsen van het flesje?