Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Je hebt nu vier punten buiten de pan bij je knelfittingen waar het kan gaan lekken. Volgens mij twee opties, 1) je loopt alles na zoals de vorige tips, 2) je maakt een buis uit 1 stuk zodat je geen kans hebt op lekken buiten het vloeistof niveau.
Ik heb op de buis omhoog gewoon een slang gezet met een bochtje van elektriciteitsbuis om knikken te voorkomen. Heel eenvoudig eigenlijk.
Toevallig ontdekte ik deze optie vorige week ook. Na wat zoeken op het forum kwam ik bovenstaande tegen. Ik gebruik zo'n bochtje 3/4 inch haakse bocht nu op alle siliconenslangen op punten waar knikken kunnen ontstaan (bovenaan hevelfilter, tegenstroomkoeler, slang van beslagkuip naar kookketel etc.). Gewoon over de slang heenschuiven. Lost alle knikproblemen op.HansH