Nieuw-Zeelandse hop

Gestart door Slim3, 21-09-2012 09:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slim3

Vandaag de nieuwsbrief van Van der Kooy gekregen. Het was mij al een tijdje opgevallen op zijn website dat er Nieuw-Zeelandse hop te verkrijgen is. Ik vind het vreemd dat er hier nog geen onderwerp over gestart is. Bij de omschrijving staat er niets vermeld over smaak of aroma. Heeft er al iemand ervaring met deze hop?

Etn82

Ik gebruik meestal deze site wanneer ik iets meer over onbekende hopsoorten wil weten.

http://beerlegends.com/hops-varieties

segtom

Ik ben nu een biertje aan het koudhoppen met de Wakatu hop van Van de Kooy. Heeft een gekonfijt fruit precies, zoete geur vooral zuiderse vruchten dat je ruikt. Ben benieuwd.

Slim3

Citaat van: Etn82 op 21-09-2012  10:13 uIk gebruik meestal deze site wanneer ik iets meer over onbekende hopsoorten wil weten.

http://beerlegends.com/hops-varieties

Kijk, dat maakt een mens weer gelukkig. Deze link staat genoteerd bij mijn favorieten!

KC

Goed werk van Van der Kooy. Ik gebruik graag nieuwe wereld hop soorten en nu zijn ze wat sneller in huis te halen.
Bijkomend voordeel is dat deze meestal onbespoten zijn, voor wie daar waarde aan hecht.

RobinB

Hey tof!
Zat al een poosje (lees jaren) eraan te denken om ooit eens Pacific gem te halen!
Van der Kooy blijft zo weer mooi inspelen op de vraag van enthousiasteling!
:groots: :duimop:

goom

Ik ga gelijk kijken, ik heb Green Bullet nodig en Aurora (is Sloveens)

justDick

Op deze site kan je wat informatie vinden over de smaak en voorbeeldrecepten
van de Nieuw Zeelandse hopsoorten.http://www.nzhops.co.nz/
Heb zelf pas een barley wine met Pacific Gem als bitterhop gemaakt.
Nog te vroeg voor een definitief oordeel(ben nog aan het lageren), maar de eerste indruk is goed.

guuz

Heb een sterke blonde staan in de navergisting waarbij ik  Pacific Gem  als bitterhop gebruikt heb. Volgens Van der Kooy een vrij smaakneutrale bitterhop.

Hoppenbrouwers

Citaat van: guuz op 23-09-2012  15:36 uHeb een sterke blonde staan in de navergisting waarbij ik  Pacific Gem  als bitterhop gebruikt heb. Volgens Van der Kooy een vrij smaakneutrale bitterhop.
En... kun je al vertellen hoe die smaakt?
Ik was van plan binnenkort een Urtyp te make  met pacific gem als bitterhop. Ben erg benieuwd naar de smaak resultaten. Ik heb de beschrijvingen van beerlegends gelezen, ben nu alleen benieuwd wat de Nederlandse brouwer er van vindt.

guuz

Er zat geen uitgesproken smaak aan het bier, dus waarschijnlijk klopt het wel, dat deze hop vrij neutraal is. Dit was mij bij Van der Kooy ook verteld en hierom heb ik deze hop ook gekocht. Dit was mijn 1e sterke blonde met gist uit grote Chouffefles. Ga het binnenkort nog eens maken en misschien dan andere bitterhop, eens kijken wat dan het verschil is. Kort samengevat, ik vond het lekker bier en vrienden en familie ook, was zo weer op >:D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.