Hop geoogst en nu?

Gestart door dimitri.bourgois, 12-09-2012 21:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimitri.bourgois

Hallo,

Bij mijn pa hebben we dit jaar een goede hoppe oogst gehad. Vandaag werd alles geplukt en deze is nu aan het drogen. Maar dan...

Echter weet ik niet wat ik nu verder ermee moet na het drogen?
1) Moet je deze nog wassen, Er zitten van die kleine groengele bolletjes in, wat moet daarmee ?
2) Mag de hop rechtstreeks gebruikt worden en zo bij het wort werpen als die aan het koken is?
3) Hoeveel moet je bij je kokend wort doen want ik weet de bitterheid niet, kan je dit testen of controleren?
4) Mag je de hop invriezen?
5) We weten niet welke soort hop het is, hoe kan je daar achter komen ?

Een heel resem vragen waar ik graag wat meer over zou weten.

Alvast bedankt voor de respons!

William

1- Nee, niet wassen! - helemaal gebruiken. Het groengele spul is het spul waar het om gaat (lupine). Dat geeft aroma en bitterheid
2- Ja die kun je zo in het wort gooien, behandel het als aromahop m.b.t. kooktijd
3- Ga uit van 4% alfazuur in het droge product
4- Ja, vooral als je het langer wilt bewaren moet je het invriezen, bij voorkeur ook nog gevacumeerd.
5- Heel moeilijk. Brouwen en ruiken, kijken naar de vorm van de hopbellen en de bladeren (eigenlijk niet te doen)

dennis

En voor koudhop, moet het daarvoor gedroogd worden? Kan ook zo erin, neem ik aan?

Wat is de gewichtsverhouding tussen gedroogde en niet gedroogde hop?

LRFokken

Citaat van: dennis op 14-09-2012  14:04 uEn voor koudhop, moet het daarvoor gedroogd worden? Kan ook zo erin, neem ik aan?

Wat is de gewichtsverhouding tussen gedroogde en niet gedroogde hop?

75-80%. Mijn Fuggle is van 160 naar 30 gegaan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.