Aardgas brander gezocht

Gestart door BuBS, 25-01-2005 16:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edgar

Uit deze thread: Deze link van Shell over het verschil tussen propaan en butaan. Waarmee ik denk dat handelsmengsels worden bedoeld.

Huub Krekels

Bedankt voor jullie reactie's betreffende de samenstelling van diverse gassoorten. Je wordt er in elk geval niet dommer van. Bovendien wordt door menig brouwer gebrouwen op een gasbrander en is enige bekendheid over deze branders een must.. Op rommelmarkten kom je vaak gasbranders tegen. Nu je wat achtergrondinformatie hebt is het gemakkelijker om "toe te slaan" op zo'n rommelmarkt.

 samenvol

Gr.

Huub.

biercees

Hoi Hoppie ,

Ik heb zo'n brander en deze is 8 kW.
Ik gebruik hem onder de kookketel dit zijn dezelfde gamellen als van het Witte Paard.
Werkt fantastisch dus deze kan je zeker gebruiken of verhandelen aan een medebrouwer.

Groeten,
Biercees

Hopmans

Hoi Biercees,

Bedankt voor de info !  :proost2:

Dan gaan we brander eens even uit proberen.
Nu nog een gasfles regelen. 8)

Groetjes,

Hoppie

BuBS

Hi allemaal,

Ik kan van Cornel een brander krijgen, maar ik heb toch nog een vraagje.
Via Morebeer kan ik brander bestellen op aardgas, maar verschilt het aardgas van de US met ons gas ???

Gr BuBs

Wil

Beste mensen,

Bij Brouwland hebben ze gaskraantjes om van propaan naar aardgas te gaan. Kosten dacht ik 2 euro.
Heb er zelf ook eentje  en het werkt goed. Zodoende hoef ik geen gasfles in huis te hebben.

Groetjes Wil

Hans (Lagos)

Ik zit dus in Spanje en wij hebben hier propaan en butaan en in de grote steden heeft men natural gas, wat voor voor mij dus niet van toepassing is. Uit het hierboven staande begrijp ik dat probaan en butaan door elkaar gebruikt kunnen worden.
Morebeer heeft voor redelijke prijzen propaan en butaan branders met een enorm vermogen. Als ik de Kilowatt hours x 3412 = BTUs formule toepas kom ik bij hun kleinste branders van 100.000 BTU´s al op ruim 29kw, klopt dit wel?

Als ik bij hun een probaan brander koop dan kan die volgens wat ik hier lees gewoon ook op butaan gebruiken worden maar kan ik dan ook maar beter de regulator ook daar kopen of zijn die overal hetzelfde?

Ik twijfel dus om er een bij Morebeer te bestellen zonder wat meer duidelijkheid te hebben. :-\

BVD voor meer info,

Salu2, Hans

MO

De brander bij Brouwland van 40x40 cm heeft een vermogen van dik 8 KWh. Dit is ruim voldoende voor 25 L.

Hans (Lagos)

Ik heb net dezelfde hier staan in een "Spaanse" uitvoering, ik bouw een Herms met 60 liter Maisch en heet water ketel fusten, 100 liter kookketel en denk dat het wat krap wordt met deze brander.

Slordig van mij, tussen de Herms linken staat alles al uitgebreid beschreven, moet dus te doen zijn op 40- 50 liter, en zo niet kan ik er altijd nog een bestellen en ik wil toch de Maisch ketel isoleren: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,603.0.html

Gr. Lagos

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.