Suikerbiet siroop

Gestart door Erwin, 06-09-2012 19:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin

Vanmorgen een potje suikerbiet siroop gekocht voor een paar dollar in de supermarkt:
http://www.eurogrocerystore.com/goldsaft-grafshafter-sugar-beet-syrup.html

Volgens mij is dat toch hetzelfde spul als dit veel duurdere siroop
http://www.homebrew-supplies.ca/viartshop/product_details.php?category_id=272&item_id=2717

Niet waar?

Jacques

Ja. Chemisch gezien zit daar geen verschil in de suikers. Maar qua verontreinigen is het een ander verhaal. En het zijn vooral de verontreinigen die smaakactief kunnen zijn. Je zou beide suikers langs elkaar moeten proeven.

Erwin

Meteen maar gedaan.
De goedkope biersuiker is meer viscoos en ruikt/smaakt erg naar een mix tussen Hollandse pannekoekenstroop en appelstroop.
De kandijsuiker siroop ruikt niet en smaakt naar sterk geconcentreerd suikerwater met karamel.



De kandijsuiker had ik sowieso al gestemd voor een toekomstige brouwsel. Ik denk dat ik de biersuikerstroop dan maar op de pannekoek doe, hoewel ik toch liever Maple Syrup gebruik voor dat doel.

Tussen haakjes laatst een maple syrup bier gedronken, dat is dan weer niet zo lekker (vind ik).

Jacques

Citaat van: Erwin op 07-09-2012  03:50 uMeteen maar gedaan.
De goedkope biersuiker is meer viscoos en ruikt/smaakt erg naar een mix tussen Hollandse pannekoekenstroop en appelstroop.
De kandijsuiker siroop ruikt niet en smaakt naar sterk geconcentreerd suikerwater met karamel.

Dit komt overeen met hetgeen ik gedacht had. Namelijk dat de suikerbiersiroop meer bijsmaakjes heeft. Dat kan bij sommige bieren interessant zijn. Maar het smaakje kan ook teveel van het goede zijn.

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 07-09-2012  08:57 uDit komt overeen met hetgeen ik gedacht had. Namelijk dat de suikerbiersiroop meer bijsmaakjes heeft. Dat kan bij sommige bieren interessant zijn. Maar het smaakje kan ook teveel van het goede zijn.

Alle genoemde stropen zijn gemaakt van suikerbieten. Bij de ene stroop zal wat meer verontreiniging verwijderd zijn dan bij de andere.

Hopbier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.