Kooktijd hop 0 minuten

Gestart door jodehoop, 06-09-2012 14:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jodehoop

Hallo allemaal,

Ik heb bij een aantal recepten gezien dat er een hop kooktijd van 0 minuten wordt aangeduid.
mijn vraag is nu of hiermee de koude hop word bedoeld of moet de hop worden toegevoegd aan het einde koken en net voor het filteren?.
Groeten,
Johan.

heijligers

Toevoegen met vlam uit na het koken.

12345

Ik heb het al een paar keer geprobeerd. Het smaakt naar mijn ervaring een beetje grassig. Ik denk dat dat met koudhoppen nog wel een graadje 'erger' is? Koudhoppen heb ik nog niet geprobeerd.

Ik hou persoonlijk niet zo van die smaak en denk dat ik het maar niet meer doe.

Uyleman

Citaat van: 12345 op 06-09-2012  15:02 uIk hou persoonlijk niet zo van die smaak en denk dat ik het maar niet meer doe.

Geen voorstander van een mooie IPA denk ik?

Raymond293

Er zijn wel meer toepassingen voor koudhoppen te bedenken dan een IPA.
Ik moet ook zeggen dat ik niet altijd een koudhop fan ben, helaas gaat vaak de uitspraak "overdaad schaad" op.

12345

Citaat van: Uyleman op 06-09-2012  16:09 uGeen voorstander van een mooie IPA denk ik?

Geen idee, de eerste die ik gemaakt heb, staat net te hergisten. Maar het kan zijn dat je gelijk hebt, hoor. Ik ben inderdaad geen voorstander van erg bitter en die grassmaak staat me ook niet zo aan. Helaas, niets aan te doen.  :proost:

Uyleman

De grassmaak ligt ook weer aan de hopsoort die je gebruikt natuurlijk.

En qua bittere bieren, iedereen zo zijn smaak!

Gerb

Ik heb daar eigenlijk nog nooit een grassige smaak mee gekregen. Als je een goede verse hop toevoegt aan het einde van het koken (dus als de vlam uitgaat) en je koelt binnen 15-20 minuten, dan krijg je geen grassige smaak. Ik zou het ook eerder een groene smaak noemen, het smaakt niet echt als gras.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.