Druivenlambiek

Gestart door t-quest, 17-09-2012 10:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

t-quest

Ik ben aan mijn 2e fruitlambiek begonnen, een druivenlabiek.
De lambiek heb ik niet zelf gebrouwen, het is Lindemans van ongeveer 2 jaar oud.
Hierop heb ik geplette druiven gestoken, en dan in de mandfles.
De mandfles is bijna volledig vol, met waterslot erop. (Dit om azijnzuur te beperken.)
Ik heb de mandfles direct in een koele kelder geplaatst (13-15° ongeveer).

Mijn vraag is of ik deze mandfles nu eigenlijk eerst wat warmer moest plaatsen (17-20° of zo), voor de hergisting beter op gang te trekken of zullen de suikers in de druiven de hergisting vanzelf wel op gang brengen, ook wanneer de mandfles koel staat?
Het is de bedoeling de druiven er 6 maand op te laten zitten om daarna te steken met jonge lambiek en zo een druivengeuze te bekomen.

Oscar

Citaat van: t-quest op 17-09-2012  10:16 uDe lambiek heb ik niet zelf gebrouwen, het is Lindemans van ongeveer 2 jaar oud.

Dat is dan wel weer jammer...  :-\

t-quest

Klopt, maar binnenkort begin ik met een brouwcursus... om dan uiteindelijk ooit eens een lambiek te kunnen brouwen.
Dus op dit moment doen we het nog met lambiek van een andere brouwer.
Geuze steken, fruitlambiek maken doe ik liever eerst met lambiek waar ik iets makkelijker aan kan geraken dan zelf lambiek brouwen en 2 jaar te moeten wachten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.