Slangaansluiting

Gestart door Hoppenbrouwers, 28-08-2012 21:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoppenbrouwers

Aan de keukenkraan wil ik graag een gardena koppeling maken om de waterslangen aan te koppelen. Bij de meeste kranen zit de schroefdraad aan de buitenkant. Helaas heb ik een 20 mm schroefdraad die binnendraads is. Heeft iemand dit ook en weet hoe dit op te lossen is? Zijn er bijvoorbeeld verloopstukken voor te krijgen?
Vandaag bij de bouwmarkt even gekeken maar daar zag ik ze niet liggen.


Kleine_Schriek

Citaat van: Hoppenbrouwers op 28-08-2012  21:37 uAan de keukenkraan wil ik graag een gardena koppeling maken om de waterslangen aan te koppelen. Bij de meeste kranen zit de schroefdraad aan de buitenkant. Helaas heb ik een 20mm schroefdraad die binnendraads is. Heeft iemand dit ook en weet hoe dit op te lossen is? Zijn er bijvoorbeeld verloopstukken voor te krijgen?
Vandaag bij de bouwmarkt even gekeken maar daar zag ik ze niet liggen.
Ze liggen bij de Gardena tuin spullen en niet bij de water/gas-aansluitdingen

Hoppenbrouwers

Het zou de eerste kunnen zijn. Het is namelijk bij nader inzien wel buitendraad maar die zit intern in de kraankop. Ik zal eens kijken of ze die adapter inderdaad bij de intratuin hebben, kijken of het past.
In ieder geval bedankt voor de tip.

cpmb

Ik heb de jet blaster en heb inderdaad ook binnendraad in mijn kraan zitten. Ik heb hiervoor de adapter ring gekocht bij Brouwmarkt. Hier kan volgens mij ook de gardena koppeling op. Deze adapter heeft zowel binnen als buitendraad dus past in theorie op bijna alle kranen.

http://www.Brouwmarkt.nl/adapterring-voor-jet-flessenspoeler-voor-wastafel-keukenkraan-p-5004053.html

Hoppenbrouwers

Zie ik het nu goed dat er een dubbele buitendraad op de adapter zit? Die heb ik namelijk nodig, alleen dan zou er op de onderste de gardena koppeling moeten kunnen.

cpmb

inderdaad.. de onderste (grovere draad) is voor je gardena aansluiting.
Boven zit er buitendraad,  maar ook binnendraad als ik het goed heb. Ik zit nu op het werk, maar ik heb in de keuken binnendraad nodig en in de badkamer buitendraad. Een hij past op beide.

Etn82

Ik heb ook zo'n waterdief van gardena.



Er zit een speciale ring bij die je op elke keukenkraan kan schroeven. De 'waterdief' sluit je doormiddel van een simpel schuifmechanisme met een klem aan. Dan kan je een gardenakoppeling aansluiten.

Het is een van mijn beste investeringen in de brouwerij. Kan mijn waterkoeler zo aansluiten, maar ook een slang met een spuitpistool. Erg handig om je heetwaterpan mee te vullen, of alles schoon te spuiten. :D

Hoppenbrouwers

Na alle verwoede pogingen om het met een waterdief of te lossen was het daarmee niet gelukt. Uiteindelijk na drie ritten naar de bouwmarkt het op weten te lossen met een koperen koppeling en een gardena opzetstuk.
Dacht geef het even door voor degene die ook een 'designkraan' van grohe heeft met interne buitendraad.
Dit is de oplossing:

BierHenk

Citaat van: Hoppenbrouwers op 03-09-2012  12:43 umet interne buitendraad.

Dat noem je dan een binnendraad. (vaak afgekort tot bi.),
en daar heb je een buitendraad adapter voor nodig. (bu.)

Hoppenbrouwers

Citaat van: BierHenk op 03-09-2012  12:50 uDat noem je dan een binnendraad. (vaak afgekort tot bi.),
en daar heb je een buitendraad adapter voor nodig. (bu.)
Ik ken het verschil. Wellicht wat onhandig uitgelegd van mij maar ik bedoel wel degelijk buitendraad. Die zit alleen binnen in een opening gelegen met erg weinig speling wat het lastig maakt om een adapter voor te vinden.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.