Inline thermometer voor tegenstroomkoeler

Gestart door J, 20-01-2005 15:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J

Hoi,

Ik ben op zoek naar een thermometer om inline aan mijn tegenstroomkoeler te kunnen zetten.

Het is dus de bedoeling deze thermometer op het einde van de koeler te monteren zodat ik de themperatuur van het gekoelde wort kan meten voor het naar het gistvat gaat.

Zijn er mensen die al zoiets hebben ? Waar kan ik zo'n thermometer aanschaffen ...

ThnX
J.

Adrie

Ha J,

Bedoel je dit?



Deze thermometer en de houder waar hij in zit en die je in de buis zet heb ik bij een verwarmingswinkel gehaald. Kost een euro of 10.

Groen,

A3

Edgar

Morebeer verkoopt dit. Vond ik wel een elegant ding.

J

Edgar,

Helaas is die enkel in fahrenheit, kan maar tot 32°C en kan niet zo goed tegen kuismiddelen.
Ik spoel mijn tegenstroomkoeler altijd met chemipro oxi en daarna kokend water ...
Dacht meer aan zoiets : http://www.morebeer.com/product.html?product_id=16617 , maar dan zelf maken


Edgar

CiteerHelaas is die enkel in fahrenheit

Hij leest toch wel af in Celcius? Dacht ik? Er staat zo veel tekst in die kleurtjes.

Ik had de indruk, dat het niet veel meer is dan een hol aluminium blok, met daarop gekleefd dit ding (Amerikaanse versie) dat ze bij Brouwland verkopen. Welk overigens in de laatste weken een prijsverhoging van 50% heeft meegemaakt, maar dat terzijde.

cornel

Hallo medebrouwers,

In Belgie is voor het ogenblik bij Lidl deze thermometer in aanbieding zie:
http://www.lidl.be/be/index.nsf/pages/c.o.oow.20050120.p.Digitale_binnen-_en_buitenthermometer

Voor deze prijs kan men het niet laten!
Men kan de sensor plaatsen waar men wil,bv tegen de tegenstroomkoeler aan de uitgang ,kleven
met tape

Schuimende groeten,
 :degroeten:
Cornel

norbertus

Beste brouwer,

Ik heb de volgende oplossing bedacht en uitgevoerd op mijn HERMS.

Achter de koeler heb ik een koperbuis van 22 mm gesoldeerd waarin ik een toegang voor een bruissteen heb gemonteerd en in het verlengde van deze buis een overgang van 22 mm koperbuis naar 1/2 ". Hierop een overgang van 1/2 " naar een knelkoppeling van 12 mm. In de knelkoppeling werd een dichtingsring van 3 mm dikte geplaatst met een gaatje in waardoor ik de voeler van een digitale thermometer heb gestoken. De digitale thermometer met voeler komt van bij morebeer maar is alvast ook hier te verkrijgen. Een voordeel van de thermometer van morebeer is dat er functies in verwerkt zitten die je verwittigen als de temperatuur te hoog of te laag is en dat de voeler met draad in de thermometer wordt geplugd. Ik heb een voeler zitten in de MT en achter de koeler en hoef enkel het stekkertje te verpluggen.

Deze oplossing werkt perfect, lekt niet en is achteraf gemakkelijk te reinigen.

Groeten,

Norbertus.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.