Cafe Belgie, Utrecht

Gestart door Johannes, 20-01-2005 10:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

Brouwers,

Afgelopen weekend met enkele vrienden in Utrecht geweest, de zoektocht naar een leuk cafe duurde wat lang, want wij waren op zoek naar een cafe waar je lekker rustig kunt zitten onder het genot van een gezellig biertje. Vele kroegen leken geen goede kandidaat om een biertje te drinken echter, op een gegeven moment wordt een mens toch wat dorstig. Toen ik op een gegeven moment 2 uithangborden zag; DeKoninck en Jupiler (dat moet dus wel goed zijn) , heb ik een sprintje getrokken ben naar binnen gerend en bij het eerste en laatste vrije tafeltje gaan zitten.

Afijn, eindelijk een plaatsje gevonden, warm, goede (alternatieve) muziek, achter mij blijkt een kaart te hangen. Wat blijkt? deze is zo groot dat ik op moet staan en een paar stappen achteruit moet doen om te kunnen zien wat er zoal op staat, en wat staat er op......?

 :o  :o  :D    BIER!! VEEEEEEL BIER!!!! HEEEL VEEL BIER!!! Honderdzesenzeventig bieren!!!!  :dansen:  :elifant:

Tsjongejonge, de driekwartier lange zoektocht heeft z´n vruchten afgeworpen! Wat geweldig! Het is dan ook erg laat en gezellig geworden....

We wilden afsluiten met een Westvleteren 12, hij stond op de kaart.... dus een vriend van mij naar de bar: Ik durf het bijna niet te vragen... maar heb je ook.......                             .... waarop de barman voorzichtig met z´n hoofd schudde.....                 ach, je kunt niet alles hebben.....

Johannes

wim

Inderdaad een mooie kroeg op een mooie lokatie

om je de volgende keer wat zoekwerk te besparen op deze site vind je nogal wat bierige plekjes:
http://www.biergoeroe.dhs.org/

:degroeten:

Wim

MO

Zo'n link zocht ik al een tijdje Wim. Ik zoek me altijd rot naar bierwinkels en goede kroegen. Hier staan er heel veel op!

wim

Als wij naar een plaats gaan waar we geen leuke plekjes kennen dan print ik altijd even wat uit.
Voorlopig klopt het altijd.
Het is trouwens ook leuk om trug te lezen. We kwamen in het verleden graag (minimaal twee keer per jaar op terureis van vakantie) bij 't Waagstuk in Antwerpen, via de bovenstaande link kwam ik uiteindelijk op hun site terecht (die overigesn (te) weinig info bier).

:degroeten:

Wim

Caspar

Toen ik nog studeerde in Utrecht was ik regelmatig te vinden in cafe Belgie, ik vond het daar altijd erg gezellig  :duimop:!

Bij mijn adonnement op PINT magazine kreeg ik een handig bier-kroegen-gidsje, volgens mij hebben ze die nog wel in de verkoop... helaas is deze wel verouderd (Bijv. Biercafe Mariposa in Amersfoort, mijn ouwe stamkroeg, heeft helaas haar deuren moeten sluiten  :'()

Groetjes Cas

Johannes

Ik heb ook zo´n gidsje van ABT cafe´s ik wist alleen vantevoren niet dat we naar Utrecht zouden gaan (we waren op bezoek bij iemand in Zeist) anders had ik dit boekje zeker geraadpleegd.

:degroeten:

Johannes

wim

In het dashbordkastje ermee :)

Johannes

is niet nodig joh, het blijkt dat ik een neus heb voor zulk soort dingen  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.