Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Verkrijgen van een Keurmeester...  (gelezen 3249 keer)

Offline gelfling

• Super lid
  • Land: 00
  • Drink niet meer dan goed is voor je omgeving.
    • Gilde Dionysos
Verkrijgen van een Keurmeester...
« Gepost op: 30-12-2004 10:07 u »
Ik heb eigenlijk een vraagje aan alle (aspirant) keurmeesters die hier op het forum actief zijn.
Ons gilde heeft ieder jaar een interne kampioenschap. Bieren die volgens een type gebrouwen worden.

Verassend is daarvan altijd de uitkomst. Wij nodigen een aantal bierliefhebbers uit om hun mening als leek over een bier te geven, en daarnaast een keurmeester die de zaak objectief kan beoordelen of de bierliefhebbers het bij het juiste eind hebben.

Tot voor kort hadden we de luxe zelf twee keurmeesters in ons midden te hebben. Deze hebben ervoor gekozen met een paar anderen een nieuwe biergroep op te starten. Hierbij hebben ze het komende jaar de handen vol, en ik wil hun hiermee niet belasten.

Dus eigenlijk is de vraag: Hoe kom ik aan een keurmeester die op een maandagavond wil keuren?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Verkrijgen van een Keurmeester...
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2004 10:19 u »
Hoi Ron,

Het lijkt mij het handigste als je even contact opneemt met het Bierkeurmeestersgilde (www.bierkeurmeestersgilde.nl).

:degroeten: Jacques

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Land: nl
  • Brasserie le Grillon
Re: Verkrijgen van een Keurmeester...
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2004 10:26 u »
Ron,

je moet niet vergeten om ook een overnachting voor de keurmeester te regelen. Na een avond proeven kan hij echt niet meer naar huis rijden.  :elifant:  :police:

:degroeten:

Huub.

Tags: