Brouwen in Canada

Gestart door Erwin, 17-08-2012 21:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin

Dag bierbrouwers,

Wij zijn bijna drie jaar geleden verhuisd naar Kingston Ontario, Canada.
Omdat bier nogal duur is hier, heb ik onlangs besloten om het dan maar zelf te maken.
Dat scheelt aanzienelijk en is ook nog eens erg leuk zo blijkt.
Ik heb geen ervaring met brouwen in Nederland dus weet niet wat de gang van zaken aldaar is.
Hier in Ontario kiezen veel home brewers ervoor om een kant-en-klare wort-kit te kopen, daar zit dan 15 of 23 liter wort in, wat je gewoonweg in de fermenter gooit met wat gist erbij, en een paar weken later heb je goedkoop maar toch lekker bier.
Ik heb een starter-kit van Coopers gekocht, zo'n ding waar geen airlock op zit.
Daar zat een lager LME bij die je met dextrose suiker moet laten gisten. Het resultaat was niet erg lekker, typische citrus smaak.
Daarna een Bock bier van Feste Brew (23l wort) gemaakt, die was WEL erg lekker. En op :)
Nogmaals een Coopers gedaan, de premium Lager. Ook die was nogal Citrus. Geen Coopers voor mij meer dus.
Nu zit er een IPA van "The Brew House" in de secondary, die gaat vanavond in de fles.
Daarna staat er een oktober-fest op het programma, als zijnde een "Red Ale" (15l wort) van "The Brew House" die ik ga mengen met een oktoberfest LME van MrBeer, en ik kook er nog wat verse hop bij in.
Als dat klaar is, dan komt er een Belgische Tripel van "Brewers Best" welke een mix van LME, DME en crushed grains is.
En dan als laatst gepland een "Continental Pilsner" van Festa Brew (23l)

Allemaal erg leuk dus!


segtom

Ziet er leuk uit en veel succes met je brouwsels :)

Peterrr

Hoi, welkom hier.

En leuk om straks een beetje te volgen hoe het daar met brouwen gaat!

En pas op het is zeer verslavend deze hobby. ;)

Grt peterr

Erwin

Citaat van: Peterrr op 17-08-2012  21:55 uEn pas op het is zeer verslavend deze hobby. ;)

Reeds gemerkt :)

William