Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Blonde suikervraag  (gelezen 1171 keer)

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Land: nl
  • Cooling is an Art!
Blonde suikervraag
« Gepost op: 17-08-2012 11:07 u »
Beste forumleden,

Nu heb ik veel aan het lezen van dit forum zodat ik niet vaak  "naar de bekende weg " vraag hoef te stellen.
Er is veel kennis hier maar ook veel discussie hoe te doen. ( mooi!)
Dus ben ik zeer snel van Blik in emmer... naar het hele proces tot en met klimaat kast aan toe gekomen.
Mijn absolute dank daarvoor,

Met BrouwVisie heb ik even gestoeid, maar dat gaat als de avonden langer worden wat meer spelen.

Nu dus die vraag die uit de zoekfuncties niet lekker beantwoord krijg, en voor jullie misschien simpel is.

Als ik een Blond recept zie gaat daar best veel suiker of kandij in.
Maar wanneer? Bij de stort , het wort koken of bij vergisting.
Bij het recept van Adrie uit het boek gaat er b.v bijna 500+ gram in op 10 liter.
Andere maar 100 g witte kandij.

Ik kan het niet echt duidelijk krijgen, maar misschien is het wel op verschillende manieren mogelijk!

Dus een beetje input waardeer ik zeer.
Bedankt vast

Grt peter

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Ronald_

• Super lid
    • vandeStreek bier
Re: Blonde suikervraag.
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2012 11:17 u »
Je kan het altijd bij het koken toevoegen.

Vooral bij zware bieren wordt het tijdens de vergisting toegevoegd, om de vergisting op gang te houden. Dus zo tegen het eind van de hoofdvergisting.

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
Re: Blonde suikervraag.
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2012 13:28 u »
O.k dank U

Zal ik maar even gaan kijken welk welk recept ( met ongeveer 7% en een hoppige bite)
En een boodschappenlijstje maken. :D

Grt peterr

Tags: