Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aansluiten platenkoeler  (gelezen 4539 keer)

Offline jodehoop

• Junior lid
  • **
  • Land: es
  • Una cerveza por favor!!!
Aansluiten platenkoeler
« Gepost op: 13-08-2012 16:13 u »
Hallo allemaal,

Vandaag is eindelijk mijn nieuwe platenkoeler bezorgd. Ik heb er een van 30 platen gekocht via e-bay. Op de koeler zitten aan de linkerzijde 2x 3/4 duims schroefdraad (beneden in en boven uit) en aan de rechterzijde 2x 1/2 duims schroefdraad (boven in en beneden uit). Kan iemand mij vertellen welke schroefdraad voor het wort is en welke voor de waterleiding? ??? :weetniet:
Bedankt,
Johan.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansm

• Super lid
  • Land: nl
Re: aansluiten platenkoeler
« Reactie #1 Gepost op: 13-08-2012 16:18 u »
Hallo allemaal,

Vandaag is eindelijk mijn nieuwe platenkoeler bezorgd. Ik heb er een van 30 platen gekocht via e-bay. Op de koeler zitten aan de linkerzijde 2x 3/4 duims schroefdraad (beneden in en boven uit) en aan de rechterzijde 2x 1/2 duims schroefdraad (boven in en beneden uit). Kan iemand mij vertellen welke schroefdraad voor het wort is en welke voor de waterleiding? ??? :weetniet:
Bedankt,
Johan.

De grootste zijn voor het water.

Offline Kokkie

• Junior lid
  • **
  • Echte mannen komen thuis met dorst ipv bloemen.
« Reactie #2 Gepost op: 13-08-2012 16:22 u »
Lees dit draadje ook eens door. Hier staat een hoop informatie over de platenkoeler :)

Offline koffie

• Super lid
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
Re: Aansluiten platenkoeler
« Reactie #3 Gepost op: 13-08-2012 20:31 u »
Bij mijn koeler bleek er een significant verschil te zijn bij manieren van aansluiten. Het bleek dat als de grote voor het wort en de kleine voor het koelwater gebruikt worden, de beste koeling verkregen werd.
En anders gewoon even uitproberen :)

Offline jodehoop

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 14-08-2012 14:56 u »
Lees dit draadje ook eens door. Hier staat een hoop informatie over de platenkoeler :)

Inderdaad ben ik via deze draad een hoop wijzer geworden over het gebruik van de platenkoeler. Ik heb begrepen dat er luchtbellen in de platenkoeler kunnen blijven zitten die daarmee het koel rendement behoorlijk verminderen (logisch). Hoe kan ik dit voorkomen en wat is dan de positie die de koeler moet hebben (plat, op z'n zij, staand)???
Groeten,
Johan.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 14-08-2012 18:34 u »
De koeler hoort te staan. het wort-uit kant aan de bovenkant. Op die manier kunnen alle bellen uit de koeler.

Offline jodehoop

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 15-08-2012 13:45 u »
De koeler hoort te staan. het wort-uit kant aan de bovenkant. Op die manier kunnen alle bellen uit de koeler.

Bedankt! Ik ga hem morgen uitproberen! :biersmile:
Groeten,
Johan.