Evaluatie Pilsbrouwwedstrijd

Gestart door JeroenCV, 14-08-2012 21:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zou je een volgende wedstrijd (weer) mee doen?

Ja, zeker.
14 (77.8%)
Nee, want.....
0 (0%)
Misschien, als....
4 (22.2%)

Totaal aantal stemmen: 18

JeroenCV

Hallo Allemaal,

In mei vond de finale plaats van de Pilsbrouwwedstrijd georganiseerd door Brand en PINT. En zeer binnenkort is het bier van Marc in de winkels te verkrijgen.

Volgende week vindt een evaluatie plaats door de organisatoren.
Daarvoor zou ik graag kort jullie meningen willen horen.

Bijvoorbeeld antwoord op:
Hoe vond je de finale dag?
Hoe vond je het inschrijven via de website van PINT?
Hoe vond je het ophalen van het bier geregeld?
Hoe vond je de wedstrijdskeuring?
Hoe vond je de voorronde?
Hoe vond je de finale keuring?
Welke tips hebt je voor een volgende wedstrijd?

Maar graag willen we weten of je (weer) mee zo doen, wanneer er een vervolg gaat komen?

Groet
Jeroen


Jacques

Al eerder heb ik laten weten dat ik alles prima geregeld vond.

De publiciteit rond de wedstrijd was perfect. Ik ben heel benieuwd of een tweede editie ook zo veel aandacht zal krijgen.

Op de locatie van de wedstrijd mag wel iets meer interactieve dingen mogen zijn voor hobbybrouwers. Bijvoorbeeld een quiz waarmee ludieke prijzen gewonnen kunnen worden.


Verder heb ik alleen maar lof.


arjanb

Ik heb niet meegedaan, maar overweeg dit wel voor de volgende keer. Binnenkort ga ik mijn eerste pils brouwen...

Henielma

Ik zou een volgende keer weer meedoen denk ik.

De finale dag was leuk en gezellig. Wat drukker had gemogen.

Inschrijven weet ik zo niet meer maar dat is gelukt dus zal het wel goed zijn.

Ophalen ging prima.

Wat ik aan de voorronde erg jammer vond was dat er niet 1 of 2 regels tekst was over wat men van je bier vond. Dat heb ik wel gemist. Je hebt er je best op gedaan en weet eigenlijk niet zo goed waarom die niet de voorkeur genoot. Dit is dan ook direct mijn tip om bij een volgende wedstrijd hier wat aandacht aan te besteden.


koffie

Ik zou zo weer meedoen.
Mijn enige punt van kritiek: De finale plaatsen was wat onduidelijk en chaotisch. Er werd 2 keer 5 man op het podium geroepen en meteen werd verteld welke van die 5 door zou gaan.
Je staat dan 2 minuten even op een podium om vervolgens weer weg te moeten. Kwam op mij wat raar over (al had ik natuurlijk best graag op het podium willen staan :) ).

Andere laatste kleine punt van kritiek: wat een kolere eind rijden!

Gerb

Het lijkt me erg leuk om nog eens mee te doen. Ik ga dan dit keer wel een 'uitdagend' bier maken.

Hoe vond je de finale dag? Gezellig, maar die kan wel drukker. Of de locatie moet kleiner.
Hoe vond je het inschrijven via de website van PINT? Prima.
Hoe vond je het ophalen van het bier geregeld? Prima.
Hoe vond je de wedstrijdskeuring? Onduidelijk. Ik miste zeker een klein regeltje waarom het bier niet de winnaar was.
Hoe vond je de voorronde? Afgezien van wat foto's op internet en de 2x 5 personen op het podium, was het een heel onduidelijk proces wat achter gesloten deuren heeft plaatsgevonden.
Hoe vond je de finale keuring? Niets van meegekregen. Ik was toen op de rondleiding. Een betere vermelding qua tijden lijkt mij wel makkelijk.
Welke tips hebt je voor een volgende wedstrijd?
Zorg voor een wat duidelijkere opdracht.
Maak een top 10, daar hoeven niet meteen prijzen aan te hangen, maar het is toch voor de energie die je er als brouwer in steekt, wel een beter gevoel achteraf.
Het hele Facebook gebeuren droog naar mijn mening ook niet veel bij, afgezien van de promotie voor de wedstrijd zelf. De indruk werd gewekt dat je door stemmen, hoger eindigde.
Het biertype zou de volgende keer anders kunnen zijn (Urtyp, bock).

Erick

Finaledag: Voornaamste punt van kritiek was dat de band zo'n kolereherrie maakte en je dus niet fatsoenlijk kon zitten. Hierdoor bleven veel mensen bij de hekken, zover mogelijk van de band, staan. Verder: hele leuke dag.
Inschrijven: Geen probleem.
Ophalen bier: Goed geregeld (jammer van de bus).
Wedstrijdkeuring: Had wat opener gemogen, Het vond nu wel erg 'achter gesloten deuren' plaats.
Voorronde: Prima, is nodig, geen probleem.
Finalekeuring: Zie wedstrijdkeuring.
Tips: Andere band en centralere locatie.

Ik doe, waarschijnlijk, wel weer mee (maar wacht eerst af hoe het winnende bier wordt gepresenteerd en smaakt).

Groeten,
Erick

Ronald_

Citaat van: Gerb op 15-08-2012  08:10 uHet lijkt me erg leuk om nog eens mee te doen. Ik ga dan dit keer wel een 'uitdagend' bier maken.

Hoe vond je de finale dag? Gezellig, maar die kan wel drukker. Of de locatie moet kleiner.
Hoe vond je het inschrijven via de website van PINT? Prima.
Hoe vond je het ophalen van het bier geregeld? Prima.
Hoe vond je de wedstrijdskeuring? Onduidelijk. Ik miste zeker een klein regeltje waarom het bier niet de winnaar was.
Hoe vond je de voorronde? Afgezien van wat foto's op internet en de 2x 5 personen op het podium, was het een heel onduidelijk proces wat achter gesloten deuren heeft plaatsgevonden.
Hoe vond je de finale keuring? Niets van meegekregen. Ik was toen op de rondleiding. Een betere vermelding qua tijden lijkt mij wel makkelijk.
Welke tips hebt je voor een volgende wedstrijd?
Zorg voor een wat duidelijkere opdracht.
Maak een top 10, daar hoeven niet meteen prijzen aan te hangen, maar het is toch voor de energie die je er als brouwer in steekt, wel een beter gevoel achteraf.
Het hele Facebook gebeuren droog naar mijn mening ook niet veel bij, afgezien van de promotie voor de wedstrijd zelf. De indruk werd gewekt dat je door stemmen, hoger eindigde.
Het biertype zou de volgende keer anders kunnen zijn (Urtyp, bock).

Helemaal mee eens, met de nadruk op "Zorg voor een wat duidelijkere opdracht." en "Het biertype zou de volgende keer anders kunnen zijn (Urtyp, bock)."

Vandaar, "misschien, als.."

William

Ik vond de meeste dingen prima geregeld. Zoals al in eerdere postings aangegeven had het tijdens de finaledag iets drukker mogen zijn (of de locatie kleiner).

Een verbeterpunt vind ik de communicatie rond het doel van de wedstrijd. Het was niet helemaal duidelijk hoever je buiten de doos mocht brouwen om toch nog een kans op een prijs te hebben.

Wat mij betreft: op naar 2013!

hansm

Ik heb niet meegedaan want ik kon op de finaledag niet aanwezig zijn. Als het de volgende keer beter uitkomt doe ik zeker mee (ik heb dus "Misschien, als..." gestemd)  :brouwen:

Drents Hopbier

Citaat van: JeroenCV op 14-08-2012  21:38 uIn mei vond de finale plaats van de Pilsbrouwwedstrijd georganiseerd door Brand en PINT. En zeer binnenkort is het bier van Marc in de winkels te verkrijgen.

Bijvoorbeeld antwoord op:
Hoe vond je de finale dag? Heb ik helaas moeten missen.
Hoe vond je het inschrijven via de website van PINT? Goed.
Hoe vond je het ophalen van het bier geregeld? Goed.
Hoe vond je de wedstrijdskeuring? Over onder andere: smaak, uiterlijk en schuimstabiliteit had ik iets meer willen lezen in het certificaat.
Hoe vond je de voorronde? Als vorige regel.
Hoe vond je de finale keuring? Als vorige regel.
Welke tips hebt je voor een volgende wedstrijd? Zoals al eerder gezegd: Zorg voor een wat duidelijkere opdracht. En geef een iets uitgebreider certificaat.

Ik ben ook erg benieuwd of, na de schaalvergroting, Marc Vriens zijn bier nog herkent.

Maar graag willen we weten of je (weer) mee zo doen, wanneer er een vervolg gaat komen? Ik zou wel weer meedoen.

Hopbier

JeroenCV

Dank jullie voor de antwoorden; ik neem ze mee naar de evaluatie.

krek zat

Inschrijven was duidelijk en makkelijk. Informatievoorziening was ook goed geregeld. Leuk dat er tussendoor filmpjes werden gemaakt en men bij enkele brouwers in de keuken kwam kijken. Bier ophalen was ook goed geregeld.
Finaledag was ook goed geregeld. Alleen als ik dan toch een puntje van kritiek heb is dat bij de rondleiding men mensen had in moeten zetten die wat meer van bierbrouwen af wisten. Je haalt een heleboel kenners naar de brouwerij en de meest simpele vragen voor een hobbybrouwer bleken al te moeilijk voor de rondleiders. Maar verder heb ik niets dan lof over de organisatie van dit evenement.

pincopallino

Eens met Henielma " Wat ik aan de voorronde erg jammer vond was dat er niet 1 of 2 regels tekst was over wat men van je bier vond. Dat heb ik wel gemist. Je hebt er je best op gedaan en weet eigenlijk niet zo goed waarom die niet de voorkeur genoot. Dit is dan ook direct mijn tip om bij een volgende wedstrijd hier wat aandacht aan te besteden."

Op de finaledag was ik niet aanwezig, verder wat het perfect geregeld. Volgende keer? Ja hoor..

heijligers

Hoe vond je de finale dag? Wel leuk, voor ons niet te ver weg. En goed verzorgd met hapje en drankjes. (de de goodiebag natuurlijk)
Hoe vond je het inschrijven via de website van PINT? Prima. Volgende keer meteen om 06-nummers vragen (zie ophalen)
Hoe vond je het ophalen van het bier geregeld? Prima. Was tijdens de "" afsprakenmaakweek " op vakantie en niet bereikbaar (want ze hadden mijn 06-nummer niet). Gelukkig kon mijn bier nog in de route van de vrachtwagen richting WIjlre worden opgehaald.
Hoe vond je de wedstrijdskeuring? Onduidelijk. Vooraf was aangegeven dat de top 10 al bekend zou zijn. Het mooist was geweest wanneer aan het begin die top 10 op het podium was gezet en dat daarna verder was gegeaan met het keuren.
Hoe vond je de voorronde? Beetje onduidelijk hoe werd gekeurd.
Hoe vond je de finale keuring? Op het podium ging het nogal snel.
Welke tips hebt je voor een volgende wedstrijd?
Geef meer tijd om het bier tot bloei te laten komen. In de opdracht werd gesproken over het in maart/april brouwen van pils. Ik was gelukkig al rond 20 feb. gaan brouwen, maar mijn pils was pas na de wedstrijd op zijn top.
Ga voor een ander biertype. Ik zal volgend jaar zeker geen pils brouwen.
Geef ieder gekeurd bier een beoordeling mee.
Minder herrie van band.

Oscar

Hoe vond je de finale dag? Deze was goed georganiseerd, zelf als deelnemer zonder ingezonden bier (  ;D ) was het een mooie dag

Hoe vond je het inschrijven via de website van PINT? Dit ging geloof ik wel goed, geen klachten over..

Hoe vond je het ophalen van het bier geregeld? Dat was redelijk geregeld geloof ik, maar ik hoorde dat er koeriers waren ingezet welke de bieren niet gekoelt verdoerde terwijl dat wel werd gezegd (geloof ik)

Hoe vond je de wedstrijdskeuring? Deze vond ik helaas wat teleurstellend. De eerst ronde zal ongetwijfeld door kenners en goede keurders van de brouwerij zijn gekeurd. Maar de finale werd voornamelijk door "namen" gekeurd. Het feit dat je voorzitter bent van PINT of een bekende bier journalist wil zeker niet zeggen dat je ook bier kunt keuren... Ook waren de criteria onbekend bij de deelnemers. Dat moet de volgende keer zeker beter!

Hoe vond je de voorronde? Zie vorige antwoord

Hoe vond je de finale keuring? Zie vorige antwoord

Welke tips hebt je voor een volgende wedstrijd? Geef eerder zekerheid over doorgang wedstrijd zodat de kandidaten ruim voldoende tij hebben om te brouwen (en ingrediënten te bestellen). Zorg ook dat er geen onduidelijkheid bestaat over de criteria van het te brouwen bier en waar de jury op gaat letten.

Maar graag willen we weten of je (weer) mee zo doen, wanneer er een vervolg gaat komen? Yep

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.