Aansluiten platenkoeler

Gestart door jodehoop, 13-08-2012 16:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jodehoop

Hallo allemaal,

Vandaag is eindelijk mijn nieuwe platenkoeler bezorgd. Ik heb er een van 30 platen gekocht via e-bay. Op de koeler zitten aan de linkerzijde 2x 3/4 duims schroefdraad (beneden in en boven uit) en aan de rechterzijde 2x 1/2 duims schroefdraad (boven in en beneden uit). Kan iemand mij vertellen welke schroefdraad voor het wort is en welke voor de waterleiding? ??? :weetniet:
Bedankt,
Johan.

hansm

Citaat van: jodehoop op 13-08-2012  16:13 uHallo allemaal,

Vandaag is eindelijk mijn nieuwe platenkoeler bezorgd. Ik heb er een van 30 platen gekocht via e-bay. Op de koeler zitten aan de linkerzijde 2x 3/4 duims schroefdraad (beneden in en boven uit) en aan de rechterzijde 2x 1/2 duims schroefdraad (boven in en beneden uit). Kan iemand mij vertellen welke schroefdraad voor het wort is en welke voor de waterleiding? ??? :weetniet:
Bedankt,
Johan.

De grootste zijn voor het water.

Kokkie

Lees dit draadje ook eens door. Hier staat een hoop informatie over de platenkoeler :)

koffie

Bij mijn koeler bleek er een significant verschil te zijn bij manieren van aansluiten. Het bleek dat als de grote voor het wort en de kleine voor het koelwater gebruikt worden, de beste koeling verkregen werd.
En anders gewoon even uitproberen :)

jodehoop

Citaat van: Kokkie op 13-08-2012  16:22 uLees dit draadje ook eens door. Hier staat een hoop informatie over de platenkoeler :)

Inderdaad ben ik via deze draad een hoop wijzer geworden over het gebruik van de platenkoeler. Ik heb begrepen dat er luchtbellen in de platenkoeler kunnen blijven zitten die daarmee het koel rendement behoorlijk verminderen (logisch). Hoe kan ik dit voorkomen en wat is dan de positie die de koeler moet hebben (plat, op z'n zij, staand)???
Groeten,
Johan.

Jacques

De koeler hoort te staan. het wort-uit kant aan de bovenkant. Op die manier kunnen alle bellen uit de koeler.

jodehoop

Citaat van: Jacques op 14-08-2012  18:34 uDe koeler hoort te staan. het wort-uit kant aan de bovenkant. Op die manier kunnen alle bellen uit de koeler.

Bedankt! Ik ga hem morgen uitproberen! :biersmile:
Groeten,
Johan.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.