Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hoi ik ben Aart!  (gelezen 2117 keer)

Offline Aart

• Super lid
  • Land: nl
Hoi ik ben Aart!
« Gepost op: 12-08-2012 15:47 u »
Beste forumleden,
Sinds januari dit jaar ben ik bezig met thuisbierbrouwen. Dit doe ik samen met mijn beste vriend Peter; vandaar dat wij ons bier 'De Vriendschap' noemen  :)
Sindsdien kijk ik ook vaak op dit forum omdat er zoveel informatie te vinden is. Dank voor dit duidelijke forum!

Na 1 keer brouwen met een extract zijn we daarna meteen met mout aan de slag gegaan om een blond bier te maken. Het resultaat was voor ons echt geweldig zodat we veel moed hadden om door te gaan. We hebben nu 7 brouwsels gemaakt: 1 x extract, 3 x blond, 1 x amber, 1 x dubbel en 1 x tarwebier (weizen). We begonnen met steeds 10 liter en voeren dat nu op naar 20 liter. We willen in eerste instantie vooral traditionele Belgische en Duitse bieren maken zonder veel experimenteerdrift.
Mijn brouwpartner heeft een biomedische academische achtergrond dus dat helpt enorm: hij heeft veel kennis van de processen en werkt erg netjes. En hij heeft een grote keuken om in te brouwen  ;)

Ik hoop hier af-en-toe met mijn vragen terecht te kunnen. Het is toch een complex proces met enorm veel stappen en bij elke stap moet je een keuze maken. Het is fijn om daarbij om advies te kunnen vragen hier op dit forum.

Proost!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline KC

• Super lid
Re: Hoi ik ben Aart!
« Reactie #1 Gepost op: 12-08-2012 15:54 u »
Welkom, leuk om te horen dat het al gelijk zo goed lukt.
Dat jullie maar veel samen mogen brouwen :)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 12-08-2012 16:05 u »
Welkom Aart.

Bierbrouwen is inderdaad steeds een afweging maken. Wat voor de ene goed werkt hoeft niet altijd goed te werken voor een ander. Vandaar dat het goed is meerdere meningen te lezen. Soms is dat verwarrend maar ik kan het niet anders maken. Bierbrouwen is het zoeken de juiste weg. Je kunt een navigatiesysteem volgen, maar je kunt ook daar eens van afwijken. De mooiste plekjes zijn niet altijd langs de snelweg te vinden...

Offline Aart

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 12-08-2012 18:43 u »
Dank Jacques en KC!

Hier een fototje van mij (links) en mijn 'partner in crime':

Tags: