Hobbybrouwen > Brouwsoftware

Waterprofielen in BrouwVisie

<< < (2/5) > >>

EBC:
Ha etn82,

Wees wijs en laat waterbehandeling achter je.
Het geeft je koppijn, maar geen beter bier. Integendeel, bieren met behandeld water smaken over het algemeen slechter.

12345:

--- Citaat van: EBC op 04-08-2012  20:26 u ---Ha etn82,

Wees wijs en laat waterbehandeling achter je.
Het geeft je koppijn, maar geen beter bier. Integendeel, bieren met behandeld water smaken over het algemeen slechter.

--- Einde van citaat ---

Wat vind je er dan van om voor je water circa de helft (of 60%) demi-water (door een omgekeerd osmose-apparaat) te nemen als je net in een gebied met hard water zit?

EBC:

--- Citaat van: 12345 op 04-08-2012  20:52 u ---Wat vind je er dan van om voor je water circa de helft (of 60%) demi-water (door een omgekeerd osmose-apparaat) te nemen als je net in een gebied met hard water zit?

--- Einde van citaat ---

Dat kan geen kwaad, maar verwacht geen wonderen. Je zult een zeer miniem smaakverschil krijgen, dat bij een tweede brouwsel waarschijnlijk wordt tenietgedaan door verschillen in vergisting, grondstoffen etc.

Probeer het maar en overtuig jezelf.

Goed bier brouwen zit in andere zaken dan waterbehandeling. Maar als je het leuk vindt...

RobinB:

--- Citaat van: EBC op 04-08-2012  20:26 u ---Integendeel, bieren met behandeld water smaken over het algemeen slechter.

--- Einde van citaat ---

Waar is dat op gestoeld?
Je eigen waterbehandelinsexperimenten? ;D
Dan misschien maar een betere weegschaal kopen...

12345:

--- Citaat van: EBC op 05-08-2012  11:48 u ---Dat kan geen kwaad, maar verwacht geen wonderen. Je zult een zeer miniem smaakverschil krijgen, dat bij een tweede brouwsel waarschijnlijk wordt tenietgedaan door verschillen in vergisting, grondstoffen etc.

Probeer het maar en overtuig jezelf.

Goed bier brouwen zit in andere zaken dan waterbehandeling. Maar als je het leuk vindt...

--- Einde van citaat ---

Sinds de vorige Sinterklaas gebuik ik osmosewater. Eerst 100%, maar dat duurde erg lang om dat te maken. Toen ben ik naar 65% gegaan en nu naar 50%. Als ik eerlijk moet zijn, proef ik geen verschil ... Misschien moet ik dat alleen bij Czechische pils gebruiken???

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie