Hobbybrouwen > Brouwsoftware

Waterprofielen in BrouwVisie

<< < (5/5)

Satch Brewing:
Hoi, beetje hulp gevraagd: ik heb het waterprofiel van Vlissingen (met juiste waarden) in BrouwVisie gezet, maar hoe nu verder?

Het biertype (weizen) geeft BV een ideaal watersamenstelling ... maar wat moet ik nog invullen? Maw hoe krijg ik te weten wat ik moet gaan toevoegen... gr. Marc

Jacques:

--- Citaat van: Satch Brewing op 08-07-2021  14:51 u ---Hoi, beetje hulp gevraagd: ik heb het waterprofiel van Vlissingen (met juiste waarden) in BrouwVisie gezet, maar hoe nu verder?

Het biertype (weizen) geeft BV een ideaal watersamenstelling ... maar wat moet ik nog invullen? Maw hoe krijg ik te weten wat ik moet gaan toevoegen... gr. Marc

--- Einde van citaat ---

Door een gewicht in te voeren in de laatste kolom verandert de waarde "Behandeld". Deze waarde hoort zo dicht mogelijk bij de ideale waarde te komen. Door een beetje te spelen van toevoegingen kom je op de gewenste waarden uit.

Je waterprofiel wijkt niet noemenswaardig af van wat BrouwHulp als ideaal beschouwt. Ik zou het laten voor wat het is. De pH kun je bijsturen met melkzuur.

Satch Brewing:
Dank Jacques ... Ben weer een stapje verder...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie