Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ter info: je kan Westmalle gist gebruiken + hopsoorten zijn Tucher & Saaz
Flesje voorzichtig uitschenken en gistbodem laten zitten.200 ml gekookte en afgekoelde wort van SG 1040 erbij, goed schudden en uit laten gisten.Daarna opgeschaald naar 1500 ml en 12 uur op de magneetroerder gezet.
Zou het ook lukken zonder afgekoeld wort? En met suikerwater?
Beste Superbeun,Hoe zou je de hop, Cascade en styring verdelen.Ik vind dit altijd lastig.Ik hoor het graag van je.
Hops gives beer its bitter taste and at the same time ensures the foamy crown. Our brewmasters use the select "Hallertau" aromatic hops in the different Varieties of: "Tradition" for the fine bitters, "Select" for the discreet citrus notes and "Saphir" for a spicy floral bouquet.
De geur.... de meest vreselijke putlucht geroken, maar het bier was prima.
Ha ha ha! Vreselijke putlucht! Ik vind mijn brouwgeuren eigenlijk altijd heeeeerlijk ruiken.
Dank, ik ben gerust gesteld. Als ik het goed begrijp zijn er dus meerdere gistsoorten die deze "putlucht" kunnen produceren. Putlucht is inderdaad wel de beste term die de geur in mijn gistkast (en logeerkamer...) beschrijft.