Recepten > Kloonbrouwsels

Brugse zot

(1/19) > >>

Wallie:
hallo,

Ik ben op zoek geweest naar een recept voor de Brugse zot blonde 6%.
Ik heb hem niet kunnen vinden op dit forum. Heeft iemand hier een recept voor?

Groeten

BierHenk:

--- Citaat van: Wallie op 07-07-2012  10:03 u ---hallo,

Ik ben op zoek geweest naar een recept voor de Brugse zot blonde 6%.
Ik heb hem niet kunnen vinden op dit forum. Heeft iemand hier een recept voor?

Groeten

--- Einde van citaat ---
Als je zoekt op 'Brugse Tripel' vinde je via google wel wat engelstalige recepten. Misschien dat daar wat van je gading bij zit. :brouwen:

Oscar:

--- Citaat van: Wallie op 07-07-2012  10:03 u ---Ik ben op zoek geweest naar een recept voor de Brugse zot blonde 6%.

--- Einde van citaat ---

Is in de basis niet zo heel moeilijk met een blond bier hoor. De moutstort zal vrijwel alleen pilsmout zijn. Je moet alleen de gist opkweken en gokken welke hop je moet gebruiken...

MM:

--- Citaat van: Oscar op 07-07-2012  13:04 u ---Is in de basis niet zo heel moeilijk met een blond bier hoor. De moutstort zal vrijwel alleen pilsmout zijn. Je moet alleen de gist opkweken en gokken welke hop je moet gebruiken...

--- Einde van citaat ---

Volgens mij gebruiken ze in de blonde Brugse Zot Goldings hop. De laatste keer, dat ik hem dronk proefde ik duidelijk een citrusachtige smaak.

BierHenk:

--- Citaat van: Oscar op 07-07-2012  13:04 u ---Is in de basis niet zo heel moeilijk met een blond bier hoor. De moutstort zal vrijwel alleen pilsmout zijn. Je moet alleen de gist opkweken en gokken welke hop je moet gebruiken...

--- Einde van citaat ---
Ik heb gelezen dat Brugse Zot gefilterd en gecarboniseerd wordt, dus geen gist (geest) in de fles.
Herstel:

'Brugse Zot is een goudblond bier met een rijke schuimkraag en een fruitig aroma. Het bier wordt gebrouwen met 4 verschillende moutsoorten en 2 aromatische hopvariteiten die het bier een unieke smaak geven. Met het alcoholgehalte van 6 % Vol is het een evenwichtig doordrinkbier met karakter. Brugse Zot is een natuurlijk bier, dat ontstaat uit een selectie van alleen de beste ingrediŽnten. De hergisting op fles zorgt er bovendien voor dat het bier een langere natuurlijke houdbaarheid heeft.'

(Bron: http://www.halvemaan.be/index.php?id=15)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie