Opleiding Bierkeurmeester

Gestart door hansm, 03-07-2012 18:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: heijligers op 27-08-2012  10:38 uIk hoop volgend jaar te kunnen gaan meedoen.

Voor iedereen die denk dat deze cursus ieder jaar wordt gehouden.... Helaas. De laatste cursus (waar ik aan mee deed) was 5 jaar geleden. dus als je nu niet meedoet zul je wellicht 6 jaar moeten wachten (als het niet langer is).

hansm

Citaat van: Oscar op 27-08-2012  11:30 uVoor iedereen die denk dat deze cursus ieder jaar wordt gehouden.... Helaas. De laatste cursus (waar ik aan mee deed) was 5 jaar geleden. dus als je nu niet meedoet zul je wellicht 6 jaar moeten wachten (als het niet langer is).

Dat klopt, maar het is wel de bedoeling de opleiding iets regelmatiger te geven dan in het verleden. Dat neemt niet weg dat het nog lang niet zeker is of de opleiding volgend jaar weer gegeven wordt.

heijligers

Citaat van: Oscar op 27-08-2012  11:30 uVoor iedereen die denk dat deze cursus ieder jaar wordt gehouden.... Helaas. De laatste cursus (waar ik aan mee deed) was 5 jaar geleden. dus als je nu niet meedoet zul je wellicht 6 jaar moeten wachten (als het niet langer is).
Ik las ergens dat de cursus ivm een tekort aan keurmeesters nu 2 jaar achtereen wordt gegeven, ik dacht dit op de website van het BKG gelezen te hebben.

hansm

Citaat van: heijligers op 27-08-2012  11:56 uIk las ergens dat de cursus ivm een tekort aan keurmeesters nu 2 jaar achtereen wordt gegeven, ik dacht dit op de website van het BKG gelezen te hebben.

Daar hebben we nog geen definitieve beslissing over genomen. E.e.a. is afhankelijk van de behoefte aan nieuwe keurmeesters en de beschikbaarheid van mensen om de opleiding te geven. Maar we kunnen best wel wat nieuw bloed gebruiken, dus het is heel goed mogelijk dat dat de opleiding volgend jaar weer is.

dennis

Citaat van: Kleine_Schriek op 27-08-2012  08:55 uIk kon het niet laten en na overleg met het thuisfront mij aangemeld voor de cursus. En ik mag komen.  ^-^

Dus eindelijk zal ik de hokjes van de bierstijlen leren kennen en jullie meer kunnen vertellen over de ruilbieren dan "Ik proef iets wat ik niet lekker vind, maar wat het is?". Wees gerust, in het normale brouwleven zal ik echt geen stijl :police: worden, want ik brouw nog steeds het liefst stijlloos  >:D

Dat thuisfront toch ;) Ik mag ook komen en heb me ingeschreven!

Herman

Ik heb me ook aangemeld! (hetgeen voor sommigen misschien als een verrassing zal komen ;) ).

Kleine_Schriek

Wat leuk Dennis en Herman dat jullie er ook bij zijn! :biersmile:

dennis

Ja, vind ik ook ;) En ik heb er zin in!
Voor mij is het redelijk dichtbij, rechtstreeks boemeltreintje.

Wie zou er nog meer bij zijn?

Oscar

Volgens mij wordt deze cursus een forum aangelegenheid... ;D

Raymond293

Citaat van: dennis op 30-08-2012  09:14 uJa, vind ik ook ;) En ik heb er zin in!
Voor mij is het redelijk dichtbij, rechtstreeks boemeltreintje.

Wie zou er nog meer bij zijn?

Zwaai :)
Ik tel 5 actieve forumleden? Leuke club mensen!

Oscar

Zo, de cursus zit mooi in elkaar. Weer iets anders dan ik heb genoten in mijn "studenten" tijd. ;D ;D ;D Wel goed dat er meteen een set van 6 glaasjes bijzit bij het cursusgeld  :duimop:

Herman

Citaat van: Raymond293 op 09-09-2012  20:50 uZwaai :)
Ik tel 5 actieve forumleden? Leuke club mensen!
Volgens mij zijn het er 6 en onder de andere mailadressen gaan vast ook leden/lezers schuil. Ik geloof dat ik nu toch Adrie's boek maar eens ga lezen, het behoort immers tot de standaardliteratuur, een logische keuze wat mij betreft.

Oscar

Citaat van: Herman op 09-09-2012  21:47 uIk geloof dat ik nu toch Adrie's boek maar eens ga lezen, het behoort immers tot de standaardliteratuur, een logische keuze wat mij betreft.

Ik denk dat jij dat boek (de inhoud) reeds kent.... ;) gelezen of niet.... :)

Herman

Verwacht ik ook wel, maar dat betekent dan ook dat ik het heel snel uit zal hebben. Ik kan redelijk goed scannend lezen. Dat was in mijn studietijd ook al heel handig.

Oscar

De "eis" voor deze opleiding dat dit boek bekend materiaal wordt geacht is vooral dat het BKG verwacht dat je voldoende kennis hebt van het brouwproces. Ik denk dat er nog wel een aantal keurmeesters zijn dit dit boek nog niet op hun boekenplank hebben staan.... :D

hansm

Citaat van: Oscar op 09-09-2012  22:03 uDe "eis" voor deze opleiding dat dit boek bekend materiaal wordt geacht is vooral dat het BKG verwacht dat je voldoende kennis hebt van het brouwproces.

Ken jij het examen al? ;)


Oscar

Citaat van: hansm op 09-09-2012  22:11 uKen jij het examen al? ;)

Nee, ben benieuwd of ik voor het huidige examen zou slagen.... :)

hansm

Even een voor sommigen prettige, maar voor anderen teleurstellende mededeling:

Met 20 deelnemers is de cursus inmiddels volgeboekt. Iedereen die zich nu nog aanmeldt komt op de wachtlijst.

Oscar

Citaat van: hansm op 09-09-2012  22:40 uMet 20 deelnemers is de cursus inmiddels volgeboekt.

Wow wat een belangstelling... :duimop: :hoera: :dansen: :groots:

Ko

Volgens mij ben ik nr 20. Heb me vandaag aangemeld en een bevestigend mailtje gehad. Leuk om te zien dat het zo'n forum aangelegenheid wordt. En zelfs bijna een (ex) who bijeenkomst met dennis erbij. Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in!

hansm

Nr 20 op de lijst heet inderdaad Ko  ;)

dennis

Citaat van: Ko op 09-09-2012  23:43 uVolgens mij ben ik nr 20. Heb me vandaag aangemeld en een bevestigend mailtje gehad. Leuk om te zien dat het zo'n forum aangelegenheid wordt. En zelfs bijna een (ex) who bijeenkomst met dennis erbij. Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in!

De rest van de WHOers piekert er nog niet over. Ik kreeg in ieder geval al een opmerking, "Oh, ga jij er een van hun worden, waar we vaak zoveel commentaar op hebben? *grijns*"

RGeraads

Ik was nummer 19, dus een behoorlijk aantal forummers, gezellig! Ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in om te starten op 6 oktober! Eerst nog even 1,5 week van mijn vakantie in de USA genieten!

Oscar

Citaat van: dennis op 10-09-2012  06:53 uDe rest van de WHOers piekert er nog niet over. Ik kreeg in ieder geval al een opmerking, "Oh, ga jij er een van hun worden, waar we vaak zoveel commentaar op hebben?

Juist de mensen die dat soort opmerkingen maken zouden zich aan moeten melden... Het keuren van bieren is beslist niet makkelijk en zeker een uitdaging! En met modder gooien is altijd makkelijk. ;)

Herman

Citaat van: Caspar op 10-11-2006  10:19 uIk zou best keurmeester willen worden ooit, maar eerst is mijn doel om het ONK te winnen  ;D
Je doel is bereikt, maar ik zie je nog niet bij de deelnemers vermeld staan ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.