Aluminium brouwketel?

Gestart door Robert1968, 28-06-2012 17:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert1968

Ben op zoek naar een nieuwe brouwketel met ruim 30 l inhoud.

Stuitte op Internet op deze site: http://www.horecaworld.biz/kookpan_hoog_pujadas_alu_35_cm

Geen geld voor deze pan lijkt me, echter het materiaal is aluminium. Is dit af te raden of heeft dit grote nadelen t.o.v. RVS?



Etn82

Is inderdaad een mooi formaat en goed geprijsd.

Maar naar ik altijd begrepen heb is aluminium niet ideaal. Waarom weet ik echter niet. Wellicht dat het iets te maken heeft met de pH waarde van het wort en dat aluminium hier niet goed tegen kan.

Er is vast wel iemand op het forum die hier het fijne vanaf weet!

Jacques

Over aluminium hebben we het hier op het forum al heel wat keren gehad. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Kort gezegd komt het er op neer dat je in een aluminium pan goed kunt brouwen maar dat je moet oppassen voor het maken van krassen. De oxidatielaag biedt bescherming tegen aantasting en die mag je dus niet verwijderen.

beermenke

Waarom aluminium als je ook rvs kunt kopen. ff zoeken maar er staan er geregeld te koop. Gewoon elke dag even zoeken en ongetwijfeld kom je er 1 tegen. Ik heb 1 rvs 50 liter ketel met ronde bodem en deksel en maatverdeling aan de binnenkant. Weegt 20 kg en is dikwandig. Deze ga ik op termijn wegdoen want 50 liter is mij te groot.
Groet

RobinB

Mijn advies is om het gebruik van aluminium zoveel mogelijk te vermijden. Het is niet duidelijk hoeveel ervan in je bier terecht komt, maar het is wel duidelijk dat aluminium opname een te vermijden gezondheidsrisico levert.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.