Klimmateriaal voor hop bij Aldi

Gestart door Bart J, 20-07-2012 21:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart J

Voor de hopverbouwers onder ons, bij de Aldi hebben ze deze week staalkabel en toebehoren voor klimplant begeleiding. Hop lijkt me hier ook onder te vallen! Ik weet niet of het duur is of niet, 9 euro voor 10 meter kabel en wat bevestiging? Er staat bij dat het niet roest.

koffie



Op zich een leuk setje, maar je moet het maar net nodig hebben en kunnen gebruiken.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe dit te bevestigen ?

30cl

Citaat van: koffie op 20-07-2012  22:46 u

Op zich een leuk setje, maar je moet het maar net nodig hebben en kunnen gebruiken.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe dit te bevestigen ?

Ik mis 3 pluggen in het plaatje maar verder eenvoudig. De zes bouten in de muur op goede afstanden. De haken met oog om de vier middelste bouten schuiven en zekeren met een moer. De kabel om de bovenste bout schuiven en zekeren met een moer. Vervolgens de kabel omlaag halen en achter de haken schuiven. Het verstelbaar haakdraaiding (ofhoeheetdat) om de onderste bout schuiven en zekeren met een moer. De kabel op spanning brengen met het haakdraaiding.
Het geheel natuurlijk wel in verticale richting aanbrengen  :proost:

RobinB

Als dit met RVS draad is, is dat spotgoedkoop.
Ik heb vorig jaar al mijn stellage gemaakt met totaal 20 m, maar al met al wel het 10voudige kwijt.
Alleen het "haakdraaiding" is die € 8,99 al waard...

30cl

Ohwja... VOOR de boel te bevestigen het 'haakdraaiding' een flink stuk uitdraaien. Anders bereken je de lengte verkeerd en kun je de rvs draad daarna niet meer op spanning brengen...  Kost je weer een gat in je gevel.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.