De etiketeermachine van Brouwerij Kinhem

Gestart door davadox, 18-06-2012 18:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ronald_

Zoals ik zei; ik denk ook niet dat het commercieel haalbaar is :) Maar het blijft een vernuftig apparaat... erg knap.

William


[/quote]
Citaat van: hansm op 20-06-2012  09:15 uAl patent aangevraagd op het ontwerp? Voor je het weet gaat er iemand commercieel  mee aan de haal.

Citaat van: davadox op 20-06-2012  10:45 uHeb ik net gedaan  ;)

Jammer dan, dat gaat niet meer omdat het topic dat gisteren gestart is door L0UIS nieuwheidsschadelijk is voor de aanvraag die je "net" hebt gedaan.
Dit topic goed bewaren L0UIS tegen alle na-apers die dit willen patenteren.

LRFokken

Citaat van: William op 20-06-2012  17:12 uJammer dan, dat gaat niet meer omdat het topic dat gisteren gestart is door L0UIS nieuwheidsschadelijk is voor de aanvraag die je "net" hebt gedaan.
Dit topic goed bewaren L0UIS tegen alle na-apers die dit willen patenteren.

Niet dat LOUIS elke week bij het octrooibureau langs gaat om te kijken of iemand het wil octrooieren ;-)

William

Citaat van: LRFokken op 20-06-2012  17:33 uNiet dat LOUIS elke week bij het octrooibureau langs gaat om te kijken of iemand het wil octrooieren ;-)

Een automatische search op espacenet of wipo (patentscope) waarvan je de resultaten via een rss-feed binnen laat komen lijkt me nog wel te doen.

Maar je kunt maar beter de markt in de gaten houden.

LRFokken

Citaat van: William op 20-06-2012  17:43 uEen automatische search op espacenet of wipo (patentscope) waarvan je de resultaten via een rss-feed binnen laat komen lijkt me nog wel te doen.

Maar je kunt maar beter de markt in de gaten houden.

En dan als kleine ondernemer procederen tegen een octrooi, kost je duizenden euro's. Denk niet dat Louis daarop zit te wachten. Ik denk dat ie al blij is met z'n semi-automatische etiketmachine

William

Citaat van: LRFokken op 20-06-2012  17:48 uDenk niet dat Louis daarop zit te wachten. Ik denk dat ie al blij is met z'n semi-automatische etiketmachine

Dat denk ik ook. Maar misschien zit er dan wel een gratis exemplaar in. Tja, blijven dromen.

Maar het lijkt me een topapparaat L0UIS.


LRFokken

Citaat van: William op 20-06-2012  17:51 uDat denk ik ook. Maar misschien zit er dan wel een gratis exemplaar in. Tja, blijven dromen.

Maar het lijkt me een topapparaat L0UIS.

Dat dan weer wel. Geniaal apparaat

L0UIS

Bedankt voor alle lof mannen.
Nu alweer aangekomen bij de laatste foto's.

Deze sleept de flesjes mee.
De wielen staan precies onder een hoek van 45 graden van het center
van de fles voor een optimale druk naar voren en naar onderen.






L0UIS


Hiermee kan de fles op druk gebracht worden.




L0UIS

Een simpel kraantje.
Even opendraaien tot de kanalen van de spons gevuld zijn, en dan kan er weer een doosje tegenaan.




L0UIS

Het eindresultaat.



Dat was het zo'n beetje.

 :degroeten:

Dorstige Alexander


Oscar

En dan te bedenken dat ie ook nog de "glazenbolfles-cct" heeft uitgevonden... :)

Jacques

Citaat van: Oscar op 20-06-2012  19:24 uEn dan te bedenken dat ie ook nog de "glazenbolfles-cct" heeft uitgevonden... :)

Nee, dat was volgens mij iemand anders. Hopmans dacht ik...

davadox

Citaat van: Jacques op 20-06-2012  22:12 uNee, dat was volgens mij iemand anders. Hopmans dacht ik...

Dat was Hopmans ja, die heeft echt het verstandelijk vermogen niet om dit te maken... ;D

Kleine_Schriek


Herman

Louis,

Fantastisch! Mijn complimenten. Overigens ben ik van mening dat hier best commercieel potentieel in zit. Elke Speidel 200 l koper en soortelijke volume brouwers (10 0l +) zitten hier volgens mij wel degelijk op te wachten (mits prijs ok). Nu nog een subsidie fabriekje vinden en de juiste groep mensen vinden die het voor je in elkaar kan zetten (niet denigrerend bedoeld).

L0UIS

Herman,

Voor 200 liter brouwers is het zeer zeker interessant.
Toch eens brainstormen hierover.
Er zijn bij ons zat metaal-bedrijfjes om de bakjes te maken.
Het hout vervangen door plastic, en voilá.

Alleen die prijs... Het loopt snel op.





koffie

Ik ga zeker een poging maken iets dergelijks te maken.
Het etiketten maken/printen en knippen valt wel mee (ik ben van mening dat je je etiketten recht moet houden ivm zo min mogelijk knippen en de mogelijkheid tot makkelijk snijden) maar dat plakken is een tijdrrovend dood stukje werk.
Op deze manier kun je heel snel etiketteren, en sta ik een stuk minder vragend voor de koelkast wat die ene rij ook alweer voor bier is :)

hansm

Citaat van: L0UIS op 21-06-2012  07:11 uAlleen die prijs... Het loopt snel op.

Maar als je wat commercieel denkt... Hoeveel tijd bespaar je ermee? Die extra tijd kan je gebruiken om de investering weer terug te verdienen ;)

LRFokken

Citaat van: hansm op 21-06-2012  08:03 uMaar als je wat commercieel denkt... Hoeveel tijd bespaar je ermee? Die extra tijd kan je gebruiken om de investering weer terug te verdienen ;)

Sowieso, als je denkt in metaal, gok dat je dan voordeliger uit bent dan de bak van plastic laten maken (daar heb je weer een mal voor nodig?). Hoeveel zou het geheel van metaal gaat kosten?

L0UIS

Citaat van: LRFokken op 21-06-2012  08:35 uSowieso, als je denkt in metaal, gok dat je dan voordeliger uit bent dan de bak van plastic laten maken (daar heb je weer een mal voor nodig?). Hoeveel zou het geheel van metaal gaat kosten?

Geen idee,  :weetniet:

Maar er is min of meer al een order binnen.  :)

Aan de bak dus.




Raymond293

Ja precies, en ik wacht nog op een prijsopgave....

Aan de bak Louis, er moeten stickers worden geplakt ;D

Hopmans


L0UIS

Citaat van: Raymond293 op 21-06-2012  14:18 uJa precies, en ik wacht nog op een prijsopgave....

Aan de bak Louis, er moeten stickers worden geplakt ;D

Eea hangt af van de maat van de etiketten en de flessen.
dat zal van te voren besproken moeten worden.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.