Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bier zurig  (gelezen 6076 keer)

Offline beun

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Bier zurig
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2020 21:01 u »

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een mild zuur bier kan zich heel mooi ontwikkelen als je het de tijd geeft. Zure bieren vormen de uitzondering op de regel dat je bier het beste niet te lang moet bewaren. Op een of andere manier heeft oxidatie minder vat op zure bieren. Door het lang bewaren ontstaan steeds meer esters die een zuur bier een mooie fruitigheid geeft. Verder gaan de scherpe kantjes van het zurige ervan af door de estervorming.

Mee eens, ik bedoel dat een zuur bier veroorzaakt door infectie vaak niet meer te drinken is.
Ik ben zelf liefhebber  van geuze bieren  :biersmile:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Bier zurig
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2020 23:12 u »
Mee eens, ik bedoel dat een zuur bier veroorzaakt door infectie vaak niet meer te drinken is.
Ik ben zelf liefhebber  van geuze bieren  :biersmile:

Het ligt er maar aan met welk micro-organisme een bier geÔnfecteerd is. Als dat melkzuurbacteriŽn zijn kan het (voor mij) een zeer smakelijk bier worden.

Overigens is een geuze natuurlijk ook het resultaat van wilde gisten en andere micro-organismen die we in andere bierstijlen beschouwen als infecties...  :)

Tags: