Bier zurig

Gestart door tommyboy, 18-06-2012 16:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beun

Citaat van: Jacques op 29-03-2020  20:42 uHier ben ik het niet helemaal mee eens. Een mild zuur bier kan zich heel mooi ontwikkelen als je het de tijd geeft. Zure bieren vormen de uitzondering op de regel dat je bier het beste niet te lang moet bewaren. Op een of andere manier heeft oxidatie minder vat op zure bieren. Door het lang bewaren ontstaan steeds meer esters die een zuur bier een mooie fruitigheid geeft. Verder gaan de scherpe kantjes van het zurige ervan af door de estervorming.

Mee eens, ik bedoel dat een zuur bier veroorzaakt door infectie vaak niet meer te drinken is.
Ik ben zelf liefhebber  van geuze bieren  :biersmile:

Jacques

Citaat van: beun op 29-03-2020  21:01 uMee eens, ik bedoel dat een zuur bier veroorzaakt door infectie vaak niet meer te drinken is.
Ik ben zelf liefhebber  van geuze bieren  :biersmile:

Het ligt er maar aan met welk micro-organisme een bier geïnfecteerd is. Als dat melkzuurbacteriën zijn kan het (voor mij) een zeer smakelijk bier worden.

Overigens is een geuze natuurlijk ook het resultaat van wilde gisten en andere micro-organismen die we in andere bierstijlen beschouwen als infecties...  :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.