Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Overigens smaakt een licht troebel bier niet zo goed als een kraakhelder bier. Het zijn vooral de brouwerijen die ons willen laten geloven dat bier kraakhelder moet zijn. Zij beschikken over filterinstallaties om daarvoor te zorgen.
Ik neem aan dat je "net" bedoeld?
Mijn eerste blik (meteen de laatste) was een grand cru. Deze werd vrij snel helder, en het schuim was goed. Dat waren meteen de laatste positieve woorden over deze grand cru, want man man, wat een bocht kwam er uit dit brouwsel, echt te erg!Met die troebelheid komt het goed, met de smaak waarschijnlijk niet En als het vies is... het ligt niet aan jou of je werkwijze.
Was gisteren met een medebrouwer op de open dag van Brouwland, waar het overigens erg gezellig was.
Als je nog moet brouwen, dan adviseer ik je een andere gist te nemen dan de bijgeleverde gist (door de "kauwgumballensmaak" zegt iedereen dat de verschillende biertjes erg op elkaar lijken.)