Duvel kloon met gedeeltelijk champagnegist

Gestart door JanV, 24-05-2012 17:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanV

Citaat van: MO op 01-06-2012  13:13 uAls je nog niet zo'n ervaren brouwer bent, zou ik eerst maar eens 100 liter met een korrelgist (3 tot max 4 zakjes is genoeg) brouwen. Je moet echt een enorme starter maken voor 100 liter, Duvel-wort is arm aan gistvoeding vanwege de hoge suikerstort en de Duvel gist is een vermaarde lastige.
Ik adviseer nottingham. Krijg je lang geen Duvel maar wel een lekkere stevige blonde (zoals ik. geintje).

Als het een smakelijk bier oplevert, waarom niet?  :proost:
De T-58 van fermentis, is dat ook geen goede keuze?

MO

T-58 is te kruidig en gist niet ver genoeg uit. Met 4 zakjes Nottingham kun je makkelijk die 100 L Duvel vergisten. Start SG is maar 1068 omdat eind SG 1008 of zo moet zijn dus dat geeft niet enorm veel giststress in het begin.
Ik heb vorige week 120 liter volmout wort SG 1084 met 4 zakjes US05 vergist. Binnen een week helemaal uitvergist.

JanV

Citaat van: MO op 06-06-2012  13:35 uT-58 is te kruidig en gist niet ver genoeg uit. Met 4 zakjes Nottingham kun je makkelijk die 100 L Duvel vergisten. Start SG is maar 1068 omdat eind SG 1008 of zo moet zijn dus dat geeft niet enorm veel giststress in het begin.
Ik heb vorige week 120 liter volmout wort SG 1084 met 4 zakjes US05 vergist. Binnen een week helemaal uitvergist.

Goed om weten,...thanks ! :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.