Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gele vlekken van iodophor verwijderen  (gelezen 2192 keer)

Offline DenUil

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gele vlekken van iodophor verwijderen
« Gepost op: 14-05-2012 21:22 u »
Hallo allemaal,

Ik heb een goede oplossing gevonden om plastiek te ontdoen van de gele schijn die je krijgt door het gebruik van iodophor.

Als je het object een nacht in water laten weken, dan is het bijna helemaal terug de originele kleur.

Wel dit is mijn ervaring met PP plastiek. Ik heb het nog niet geprobeerd met een andere plastiek soort.

Groetjes,
Robin

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Gele vlekken van iodophor verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2012 21:35 u »
Ik heb een goede oplossing gevonden om plastiek te ontdoen van de gele schijn die je krijgt door het gebruik van iodophor.

Ikke ook. Iodophor niet gebruiken... ;)  Voorkomen is beter dan genezen.  :)

Offline DenUil

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Gele vlekken van iodophor verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2012 07:45 u »
Wat ik me dan afvraag is.:
Als iedereen zo veel problemen heeft met de nadelen (de vlekken) waarom verkoopt men het dan?

Tags: