Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
ingrediënten: water, gerstemout, suikers en hop. Het zijn volgens mij van die goedkope foute suikers, dikmakers pur sang, zoals je dat ook in cola e.d. tegenkomt.De smaak is wel voller dan Grolsch en het lijkt in de verte een beetje op het Grolsch van vroeger, maar dan voller.
Beetje grove aanname zonder enige onderbouwing ..@TS : wat bedoel je met handige ververosmiddel voor 2 flesjes, kan dat nergens vinden?
ingrediënten: water, gerstemout, suikers en hop. Het zijn volgens mij van die goedkope foute suikers, dikmakers pur sang, zoals je dat ook in cola e.d. tegenkomt.
Wat kan bedoelt worden met suikers? Je hebt zoveel soorten en moeten die niet specifiek vermeld worden? Sommige dan?
foute suikers wat zijn dat?
direkt toegevoegde geraffineerde suiker. Dat levert waarschijnlijk wel alcohol, maar geen smaakbijdrage.
Tegenwoordig wordt er almaar VOLMOUT geroepen
Dat standpunt is inmiddels achterhaald. Alle toegevoegde suikers leveren ook smaak in de zin van esters. Een wort met een groter aandeel glucose geeft bij eenzelfde SG meer esters.
Suikers zal je niet aantreffen in het bier, alcohol die van deze suiker afkomstig is uiteraard wel Dik zal je er wel van worden, maar dat geldt voor alle bieren.(kijk maar eens rond op het forum *ssttttttt* )
Dat begrijp ik, ik had toch laatst dat foldertje van Heineken gescanned. Zij doen lijken of hun bier nu beter is omdat het volmout is.
Het is toch algemeen bekend dat geraffineerde suiker een minder volle smaak geeft?
het zou kunnen dat ze suiker toevoegen na het fiteren van de gist en dan direkt pasteuriseren.dan geeft het wel een vollere smaak, maar dan kun je het ook meten omdat dan het eind SG hoger zal zijn dan normaal.
Heeft iemand dit bier nu al eens geproefd?