De Klok pils proberen bij C1000, 2 flesjes voor 50 cent

Gestart door Broeder Tuk, 18-04-2012 14:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Broeder Tuk

Voor 50 cent kun je 2 flesjes proberen van het merk "De Klok". Het is een merk van Grolsch en het is te hopen dat het beter te drinken is als Grolsch zelf.
Bijkomend voordeel is dat er een handige verpakking bij zit waar mee je heel makkelijk 2 flesjes rechtop kunt vervoeren.

http://www.koninklijkegrolsch.nl/pers/persberichten/2012/3/Grolsch-introduceert-de-klok-bier-in-krat

jpt

ingrediënten: water, gerstemout, suikers en hop.  Het zijn volgens mij van die goedkope foute suikers, dikmakers pur sang, zoals je dat ook in cola e.d. tegenkomt.

De smaak is wel voller dan Grolsch en het lijkt in de verte een beetje op het Grolsch van vroeger, maar dan voller.

Raymond293

Suikers zal je niet aantreffen in het bier, alcohol die van deze suiker afkomstig is uiteraard wel :)
Dik zal je er wel van worden, maar dat geldt voor alle bieren.


(kijk maar eens rond op het forum *ssttttttt* ;D )

henkg

Niet duur, voller, dikmakend(?).
Misschien een rare vraag: is het lekker? (Geen C1000 in de buurt)

koffie

Citaat van: jpt op 18-04-2012  16:25 uingrediënten: water, gerstemout, suikers en hop.  Het zijn volgens mij van die goedkope foute suikers, dikmakers pur sang, zoals je dat ook in cola e.d. tegenkomt.

De smaak is wel voller dan Grolsch en het lijkt in de verte een beetje op het Grolsch van vroeger, maar dan voller.
Beetje grove aanname zonder enige onderbouwing ..

@TS : wat bedoel je met handige ververosmiddel voor 2 flesjes, kan dat nergens vinden?

Broeder Tuk

Citaat van: koffie op 18-04-2012  16:50 uBeetje grove aanname zonder enige onderbouwing ..

@TS : wat bedoel je met handige ververosmiddel voor 2 flesjes, kan dat nergens vinden?

Zo'n kartonnen verpakking met een handvat waar 2 flesjes in kunnen.

CrUeLtYY


RobinB

Citaat van: jpt op 18-04-2012  16:25 uingrediënten: water, gerstemout, suikers en hop.  Het zijn volgens mij van die goedkope foute suikers, dikmakers pur sang, zoals je dat ook in cola e.d. tegenkomt.

Een irrelevant statement zonder onderbouwing die overigens ook voor praktisch ieder "abdij"-type bier enz. opgaat.
Daarnaast is het geen enkel probleem wanneer ze vergist zijn, althans geen groter probleem dan alle andere vergistte suikers.

Hai

Citaat van: koffie op 18-04-2012  16:50 uBeetje grove aanname zonder enige onderbouwing ..

@TS : wat bedoel je met handige ververosmiddel voor 2 flesjes, kan dat nergens vinden?
En wie zegt dat bier dik maakt :weetniet:

KC

Wat kan bedoelt worden met suikers? Je hebt zoveel soorten en moeten die niet specifiek vermeld worden? Sommige dan?

Hier staat wel heel veel over suikers ed : http://www.triple-w.org/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=32

Apo

De klok van Grolsch is toch niet nieuw? Volgens mij is het al een tijd op de markt in de "budget collectie"als halve literblikken net zoals Blond 4.0 van Amstel.
Prima bier met weinig alcohol

RobinB

Citaat van: KC op 18-04-2012  20:26 uWat kan bedoelt worden met suikers? Je hebt zoveel soorten en moeten die niet specifiek vermeld worden? Sommige dan?

Ieder (ook volmout) brouwsel bestaat uit verschillende soorten suikers. Zomaar roepen dat het "foute suikers" zijn is nogal kort door de bocht.

Hai

Alle suikers worden tenslotte teruggebracht tot de monosachariden, foute suikers wat zijn dat?

KC


hansHalberstadt

Citaat van: Hai's op 18-04-2012  21:20 ufoute suikers wat zijn dat?
Ik denk suikers volgens de weg van de minste weerstand, dus niet via maischen verkregen, maar direkt toegevoegde geraffineerde suiker. Dat levert waarschijnlijk wel alcohol, maar geen smaakbijdrage. Dat kan  voor zware bieren soms wel handig zijn omdat daar al veel smaak in zit, maar voor pils misschien niet gewenst? Je zou gewone pils kunnen nemen met 2 x de hoeveelheid hop en dat verdunnen tot 2 x het volume en dan 5% alcohol toevoegen, dan krijg je min of meer hetzelfde. Ik zou het gewoon kopen en dan proeven.
HansH

ps als je het destileert dan kun je alcohol maken voor ca 16,60 per liter. Ik weet niet wat een liter drinkbare alcohol tegenwoordig kost ,maar ik denk ook zoiets.

RobinB

Citaat van: hansHalberstadt op 18-04-2012  21:41 udirekt toegevoegde geraffineerde suiker. Dat levert waarschijnlijk wel alcohol, maar geen smaakbijdrage.

Dat standpunt is inmiddels achterhaald. Alle toegevoegde suikers leveren ook smaak in de zin van esters. Een wort met een groter aandeel glucose geeft bij eenzelfde SG meer esters.

KC

Ik merk al het verschil tussen bio-rietsuiker (bijna wit) en de rietsuiker uit de supermarkt, dit is gemengd met melasse. Dit bevat een aantal niet zulke gezonde stoffen http://nl.wikipedia.org/wiki/Melasse maar ik denk dat de gist het meeste verwerkt.
Tegenwoordig wordt er almaar VOLMOUT geroepen, zie mijn eerdere post over Heineken, maar ik ben van mening dat sommige additieven zoals de melasse bijvoorbeeld alleen maar een positieve invloed op de smaak hebben. Je bent wat je eet en gist leeft, dus wat de gist eet en (ik weet niet of je dat kan zeggen over gist) lekker vindt, bepaalt de kwaliteit en smaak van het eindprodukt.

RobinB

Citaat van: KC op 18-04-2012  22:45 uTegenwoordig wordt er almaar VOLMOUT geroepen
Hoezo?
Is geheel afhankelijk van wat je wilt maken, biertype enz...

KC

Dat begrijp ik, ik had toch laatst dat foldertje van Heineken gescanned. Zij doen lijken of hun bier nu beter is omdat het volmout is. En zeker laten we ons liever houden aan een mooi recept ipv modegrillen. Ik experimenteer graag :)

Jacques

Citaat van: RobinB op 18-04-2012  21:47 uDat standpunt is inmiddels achterhaald. Alle toegevoegde suikers leveren ook smaak in de zin van esters. Een wort met een groter aandeel glucose geeft bij eenzelfde SG meer esters.

Volgens mij beperkt het zich niet alleen tot esters. Meerder vergistingsproducten zoals hogere alcoholen nemen toe.
Toegevoegde suikers zorgen zeker niet voor lege bieren zoals in het verleden vaak is beweerd. Het smaakprofiel is gewoon anders.

hansHalberstadt

Citaat van: RobinB op 18-04-2012  21:47 uDat standpunt is inmiddels achterhaald. Alle toegevoegde suikers leveren ook smaak in de zin van esters. Een wort met een groter aandeel glucose geeft bij eenzelfde SG meer esters.
Dat zal best, ik begrijp ook wel dat de gist meer doet dan alleen de ideale reactievergelijking, maar ik doelde op een positieve smaakbijdrage en als het zo simpel was dan zouden we alleen nog maar bier brouwen met veel meer mout vervangen door suiker en wat extra voedingsstoffen voor de gist. Het is toch algemeen bekend dat geraffineerde suiker een minder volle smaak geeft? Dat is voor een zwaar bier gewenst, maar niet voor pils toch?
HansH

hansHalberstadt

Citaat van: Raymond293 op 18-04-2012  16:29 uSuikers zal je niet aantreffen in het bier, alcohol die van deze suiker afkomstig is uiteraard wel :)
Dik zal je er wel van worden, maar dat geldt voor alle bieren.


(kijk maar eens rond op het forum *ssttttttt* ;D )
het zou kunnen dat ze suiker toevoegen na het fiteren van de gist en dan direkt pasteuriseren.
dan geeft het wel een vollere smaak, maar dan kun je het ook meten omdat dan het eind SG hoger zal zijn dan normaal.
HansH

RobinB

Citaat van: KC op 18-04-2012  23:00 uDat begrijp ik, ik had toch laatst dat foldertje van Heineken gescanned. Zij doen lijken of hun bier nu beter is omdat het volmout is.

Voor pils vind ik het ook lekkerder, dus das niet per se vreemd. :)

Citaat van: hansHalberstadt op 19-04-2012  09:05 uHet is toch algemeen bekend dat geraffineerde suiker een minder volle smaak geeft?

Qua moutsmaak heb je gelijk, dàt zal minder zijn bij gebruik van kristalsuiker.
Al kunnen esters ook een zoetige en/of "volle" indruk geven.

Citaat van: hansHalberstadt op 19-04-2012  09:12 uhet zou kunnen dat ze suiker toevoegen na het fiteren van de gist en dan direkt pasteuriseren.
dan geeft het wel een vollere smaak, maar dan kun je het ook meten omdat dan het eind SG hoger zal zijn dan normaal.

Klopt, doen ze ook bij hun bokken. Die waren nog verder vergistbaar, ook een aardig bewijs van aanzoeten. :)

Gerb


Broeder Tuk

Citaat van: Gerb op 19-04-2012  21:38 uHeeft iemand dit bier nu al eens geproefd?

Ja, ik gister.
Het is goed binnen te houden en beter te drinken als Grolsch.
Ik was wel een beetje dorstig dus mijn smaak beleving is daar wel door beïnvloed.
Een uitgebreid proefrapport kan ik niet geven. Maar ik denk dat het goed bier is voor een goeie prijs.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.