Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: De Klok pils proberen bij C1000, 2 flesjes voor 50 cent  (gelezen 14022 keer)

Offline Broeder Tuk

• Super lid
  • Land: nl
De Klok pils proberen bij C1000, 2 flesjes voor 50 cent
« Gepost op: 18-04-2012 14:20 u »
Voor 50 cent kun je 2 flesjes proberen van het merk "De Klok". Het is een merk van Grolsch en het is te hopen dat het beter te drinken is als Grolsch zelf.
Bijkomend voordeel is dat er een handige verpakking bij zit waar mee je heel makkelijk 2 flesjes rechtop kunt vervoeren.

http://www.koninklijkegrolsch.nl/pers/persberichten/2012/3/Grolsch-introduceert-de-klok-bier-in-krat

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline jpt

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: De klok pils proberen bij C1000, 2 flesjes voor 50ct
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2012 16:25 u »
ingrediŽnten: water, gerstemout, suikers en hop.  Het zijn volgens mij van die goedkope foute suikers, dikmakers pur sang, zoals je dat ook in cola e.d. tegenkomt.

De smaak is wel voller dan Grolsch en het lijkt in de verte een beetje op het Grolsch van vroeger, maar dan voller.

Offline Raymond293

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2012 16:29 u »
Suikers zal je niet aantreffen in het bier, alcohol die van deze suiker afkomstig is uiteraard wel :)
Dik zal je er wel van worden, maar dat geldt voor alle bieren.

(kijk maar eens rond op het forum *ssttttttt* ;D )

henkg

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18-04-2012 16:42 u »
Niet duur, voller, dikmakend(?).
Misschien een rare vraag: is het lekker? (Geen C1000 in de buurt)

Offline koffie

• Super lid
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
« Reactie #4 Gepost op: 18-04-2012 16:50 u »
ingrediŽnten: water, gerstemout, suikers en hop.  Het zijn volgens mij van die goedkope foute suikers, dikmakers pur sang, zoals je dat ook in cola e.d. tegenkomt.

De smaak is wel voller dan Grolsch en het lijkt in de verte een beetje op het Grolsch van vroeger, maar dan voller.
Beetje grove aanname zonder enige onderbouwing ..

@TS : wat bedoel je met handige ververosmiddel voor 2 flesjes, kan dat nergens vinden?

Offline Broeder Tuk

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 18-04-2012 17:00 u »

@TS : wat bedoel je met handige ververosmiddel voor 2 flesjes, kan dat nergens vinden?

Zo'n kartonnen verpakking met een handvat waar 2 flesjes in kunnen.

Offline CrUeLtYY

• Vol lid
  • Een dag niet gedronken is een dag niet geleefd..
« Reactie #6 Gepost op: 18-04-2012 17:37 u »
Bedankt voor de tip ik ga hem eens halen!

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #7 Gepost op: 18-04-2012 18:32 u »

Een irrelevant statement zonder onderbouwing die overigens ook voor praktisch ieder "abdij"-type bier enz. opgaat.
Daarnaast is het geen enkel probleem wanneer ze vergist zijn, althans geen groter probleem dan alle andere vergistte suikers.

Offline Hai

• Super lid
  • Brouwerij Wijchense schůne en HOP'n AROUND
« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2012 20:23 u »

En wie zegt dat bier dik maakt :weetniet:

Offline KC

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2012 20:26 u »
Wat kan bedoelt worden met suikers? Je hebt zoveel soorten en moeten die niet specifiek vermeld worden? Sommige dan?

Hier staat wel heel veel over suikers ed : http://www.triple-w.org/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=32

Offline Apo

• Boven 10 berichten
  • *
  • het enige nadeel is de bierbuik...
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2012 20:38 u »
De klok van Grolsch is toch niet nieuw? Volgens mij is het al een tijd op de markt in de "budget collectie"als halve literblikken net zoals Blond 4.0 van Amstel.
Prima bier met weinig alcohol

Offline RobinB

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2012 21:04 u »
Wat kan bedoelt worden met suikers? Je hebt zoveel soorten en moeten die niet specifiek vermeld worden? Sommige dan?

Ieder (ook volmout) brouwsel bestaat uit verschillende soorten suikers. Zomaar roepen dat het "foute suikers" zijn is nogal kort door de bocht.

Offline Hai

• Super lid
  • Brouwerij Wijchense schůne en HOP'n AROUND
Re: De klok pils proberen bij C1000, 2 flesjes voor 50 cent
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2012 21:20 u »
Alle suikers worden tenslotte teruggebracht tot de monosachariden, foute suikers wat zijn dat?

Offline KC

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 18-04-2012 21:27 u »
Das suiker uit de oorlog :)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #14 Gepost op: 18-04-2012 21:41 u »
foute suikers wat zijn dat?
Ik denk suikers volgens de weg van de minste weerstand, dus niet via maischen verkregen, maar direkt toegevoegde geraffineerde suiker. Dat levert waarschijnlijk wel alcohol, maar geen smaakbijdrage. Dat kan  voor zware bieren soms wel handig zijn omdat daar al veel smaak in zit, maar voor pils misschien niet gewenst? Je zou gewone pils kunnen nemen met 2 x de hoeveelheid hop en dat verdunnen tot 2 x het volume en dan 5% alcohol toevoegen, dan krijg je min of meer hetzelfde. Ik zou het gewoon kopen en dan proeven.
HansH

ps als je het destileert dan kun je alcohol maken voor ca 16,60 per liter. Ik weet niet wat een liter drinkbare alcohol tegenwoordig kost ,maar ik denk ook zoiets.

Offline RobinB

• Super lid
« Reactie #15 Gepost op: 18-04-2012 21:47 u »
direkt toegevoegde geraffineerde suiker. Dat levert waarschijnlijk wel alcohol, maar geen smaakbijdrage.

Dat standpunt is inmiddels achterhaald. Alle toegevoegde suikers leveren ook smaak in de zin van esters. Een wort met een groter aandeel glucose geeft bij eenzelfde SG meer esters.

Offline KC

• Super lid
« Reactie #16 Gepost op: 18-04-2012 22:45 u »
Ik merk al het verschil tussen bio-rietsuiker (bijna wit) en de rietsuiker uit de supermarkt, dit is gemengd met melasse. Dit bevat een aantal niet zulke gezonde stoffen http://nl.wikipedia.org/wiki/Melasse maar ik denk dat de gist het meeste verwerkt.
Tegenwoordig wordt er almaar VOLMOUT geroepen, zie mijn eerdere post over Heineken, maar ik ben van mening dat sommige additieven zoals de melasse bijvoorbeeld alleen maar een positieve invloed op de smaak hebben. Je bent wat je eet en gist leeft, dus wat de gist eet en (ik weet niet of je dat kan zeggen over gist) lekker vindt, bepaalt de kwaliteit en smaak van het eindprodukt.

Offline RobinB

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 18-04-2012 22:57 u »
Tegenwoordig wordt er almaar VOLMOUT geroepen
Hoezo?
Is geheel afhankelijk van wat je wilt maken, biertype enz...

Offline KC

• Super lid
« Reactie #18 Gepost op: 18-04-2012 23:00 u »
Dat begrijp ik, ik had toch laatst dat foldertje van Heineken gescanned. Zij doen lijken of hun bier nu beter is omdat het volmout is. En zeker laten we ons liever houden aan een mooi recept ipv modegrillen. Ik experimenteer graag :)

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #19 Gepost op: 18-04-2012 23:20 u »
Dat standpunt is inmiddels achterhaald. Alle toegevoegde suikers leveren ook smaak in de zin van esters. Een wort met een groter aandeel glucose geeft bij eenzelfde SG meer esters.

Volgens mij beperkt het zich niet alleen tot esters. Meerder vergistingsproducten zoals hogere alcoholen nemen toe.
Toegevoegde suikers zorgen zeker niet voor lege bieren zoals in het verleden vaak is beweerd. Het smaakprofiel is gewoon anders.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2012 09:05 u »

Dat zal best, ik begrijp ook wel dat de gist meer doet dan alleen de ideale reactievergelijking, maar ik doelde op een positieve smaakbijdrage en als het zo simpel was dan zouden we alleen nog maar bier brouwen met veel meer mout vervangen door suiker en wat extra voedingsstoffen voor de gist. Het is toch algemeen bekend dat geraffineerde suiker een minder volle smaak geeft? Dat is voor een zwaar bier gewenst, maar niet voor pils toch?
HansH

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2012 09:12 u »
Suikers zal je niet aantreffen in het bier, alcohol die van deze suiker afkomstig is uiteraard wel :)
Dik zal je er wel van worden, maar dat geldt voor alle bieren.

(kijk maar eens rond op het forum *ssttttttt* ;D )
het zou kunnen dat ze suiker toevoegen na het fiteren van de gist en dan direkt pasteuriseren.
dan geeft het wel een vollere smaak, maar dan kun je het ook meten omdat dan het eind SG hoger zal zijn dan normaal.
HansH

Offline RobinB

• Super lid
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2012 12:45 u »
Dat begrijp ik, ik had toch laatst dat foldertje van Heineken gescanned. Zij doen lijken of hun bier nu beter is omdat het volmout is.

Voor pils vind ik het ook lekkerder, dus das niet per se vreemd. :)

Het is toch algemeen bekend dat geraffineerde suiker een minder volle smaak geeft?

Qua moutsmaak heb je gelijk, dŗt zal minder zijn bij gebruik van kristalsuiker.
Al kunnen esters ook een zoetige en/of "volle" indruk geven.

het zou kunnen dat ze suiker toevoegen na het fiteren van de gist en dan direkt pasteuriseren.
dan geeft het wel een vollere smaak, maar dan kun je het ook meten omdat dan het eind SG hoger zal zijn dan normaal.

Klopt, doen ze ook bij hun bokken. Die waren nog verder vergistbaar, ook een aardig bewijs van aanzoeten. :)

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #23 Gepost op: 19-04-2012 21:38 u »
Heeft iemand dit bier nu al eens geproefd?

Offline Broeder Tuk

• Super lid
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2012 21:57 u »
Heeft iemand dit bier nu al eens geproefd?

Ja, ik gister.
Het is goed binnen te houden en beter te drinken als Grolsch.
Ik was wel een beetje dorstig dus mijn smaak beleving is daar wel door beÔnvloed.
Een uitgebreid proefrapport kan ik niet geven. Maar ik denk dat het goed bier is voor een goeie prijs.

Tags: