Hop kweken uit zaad

Gestart door Cisdevésser, 11-07-2011 15:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thamerdal

Ik bedoelde eigenlijk te vragen:

Heb je al eerder een goede opbrengst gehad en hoe zien de hop planten er nu uit qua bellen?
Heb je de hop al gebruikt in een brouwsel en zo ja, wat was de ervaring?

Ik heb ook zaadjes van Amarillo liggen (via beerseeds.com) en wil deze eerdaags gaan laten kiemen. Tips hiervoor?

Reuze bedankt  :)

RobinB

Heb je ze gekocht?
Ben je wel bekocht, want het zullen zéker geen Amarillo zaadjes zijn. ;)

Mijn Annabel lijkt een redelijke opbrengst te gaan krijgen. Niet enorm veel, maar zeker genoeg voor een paar brouwsels. :)

Drents Hopbier

Citaat van: RobinB op 16-08-2014  00:35 uHeb je ze gekocht?
Ben je wel bekocht, want het zullen zéker geen Amarillo zaadjes zijn.

Waarom niet?

Hopbier

Cisdevésser

Hoi,

De oogst zal inderdaad nog een weekje of 4 op zich laten wachten.
Annabel heeft afgelopen jaar ongeveer 250 g gedroogde hop opgebracht.

Ik heb er enkele brouwsels mee gemaakt, naar mijn mening gaat ze de citrus/bloemige smaak uit.
Let wel, dit is slechts de mening/smaakbeleving  van één persoon.
Omdat ik enkele tientallen stekjes heb weggegeven zullen er dit jaar meerdere personen Annabel kunnen oogsten, ik hoop dan ook dat ze hun brouwervaringen met deze hop op dit forum met ons zullen delen...

Over het zaaien van hop kan ik kort zijn, gewoon in januari zaaien in potgrond en de pot buiten neerzetten...

Groetjes....Cis

RobinB

Citaat van: Drents Hopbier op 16-08-2014  02:47 uWaarom niet?

Hopbier

Omdat Amarillo onder patent staat van Virgil Gamache (VGXP01) en niet verkrijgbaar is (zonder licentie).
De hop wordt klonaal vermeerderd via rhizomen.

Als er in de hop zaadjes zitten, zijn dat altijd kruisingen met andere soorten. Dan is het dus ook geen Amarillo meer. :)

Zie de hoppen van Cis.

Eric v B

Citaat van: RobinB op 16-08-2014  00:35 uHeb je ze gekocht?
Ben je wel bekocht, want het zullen zéker geen Amarillo zaadjes zijn. ;)

Mijn Annabel lijkt een redelijke opbrengst te gaan krijgen. Niet enorm veel, maar zeker genoeg voor een paar brouwsels. :)

http://beerseeds.com/Amarillo-Gold-US-85-Aroma-Seeds-10.htm?productId=11 volgens de site is het Amarillo Gold.

seed7

Citaat van: Eric v B op 16-08-2014  12:30 uhttp://beerseeds.com/Amarillo-Gold-US-85-Aroma-Seeds-10.htm?productId=11 volgens de site is het Amarillo Gold.

Volgens die site is het zaad van de Amarillo Gold en daar zal geen woord van gelogen zijn, er zal alleen geen Amarillo Gold uit komen. Er bestaat namelijk geen mannelijke Amarillo (hoewel dat voor plantknutselaars geen belemmering zal vormen).

Ingo

Thamerdal

Citaat van: RobinB op 16-08-2014  00:35 uHeb je ze gekocht?
Ben je wel bekocht, want het zullen zéker geen amarillo zaadjes zijn. ;)

Mijn Annabel lijkt een redelijke opbrengst te gaan krijgen. Niet enorm veel, maar zeker genoeg voor een paar brouwsels. :)

Ja, ik heb inderdaad een zakje gekocht, er inderdaad van uit gaande dat dit de "real deal" is. Mag het op deze manier verkocht worden dan?
En: heb ik wat aan de zaadjes?

Herman

Gewoon poten, op laten komen, mannelijke exemplaren verwijderen en proefbrouwsels maken met de hopbloemen. Je hebt de zaadjes, maak er gebruik van. Wie weet hoe dicht of ver het af staat van Amarillo, ook de terroir speelt bij hop een rol....

Thamerdal

Ik heb nu de zaadjes ongeveer twee weken tussen vochtig/nat keukenpapier liggen, bordje omgekeerd erop, in de vensterbank, maar er gebeurt niets?



Wat gaat er fout?

Eric v B

Citaat van: Thamerdal op 03-09-2014  15:32 uIk heb nu de zaadjes ongeveer twee weken tussen vochtig/nat keukenpapier liggen, bordje omgekeerd erop, in de vensterbank, maar er gebeurt niets?

Wat gaat er fout?

Praat je er wel genoeg tegen?  ;)

Thamerdal

Hahaha, zou ik eigenlijk meer moeten doen... Nou ja, ik stop ze maar in een potje met wat aarde kijk het nog even aan.

Cisdevésser

@Thamerdal,

Ik geloof niet dat je nu het ideale jaargetijde hebt gekozen om te zaaien...
Zelfs als ze nu gaan kiemen zul je ze de winter door moeten krijgen, en dat binnenshuis.
Zoals ik al in het begin van dit topic heb vermeld, ik heb ze gewoon in januari in een grote bloempot buiten gezaaid.

groetjes... Cis

Easywoods

Een mooi verslag, leuk om terug te lezen! Waar ik heel nieuwsgierig naar ben geworden; is Annabel uiteindelijk een hop gebleken die op haar moeder Amarillo lijkt? Ongeacht de uitkomst blijft het in ieder geval een mooi avontuur  :biersmile: 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.