Vereniging Rotterdam/Krimpenerwaard

Gestart door Pitmaster, 15-04-2012 00:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etn82

Ha medebrouwers,

Het toeval wil dat ik ook in de regio woon (Rotterdam). Dus mocht er nog animo zijn voor een vereniging/clubje, dan heb ik zeker interesse.

MvG,

Etn

goom

Vraag blijft wat iedereen voor bijdrage wil leveren aan zo'n club en wat het verwachtingspatroon is.
Vaak blijft het van ik wil meedoen en daarachter volgt ja maar ik heb het wel heel druk.
Sommigen willen graag regelmatig biertjes proeven, anderen (zoals ik) denken aan schaalvoordeel bij inkopen en af en toe een bijeenkomst.

Etn82

Citaat van: goom op 27-07-2012  08:09 uVraag blijft wat iedereen voor bijdrage wil leveren aan zo'n club en wat het verwachtingspatroon is.
Vaak blijft het van ik wil meedoen en daarachter volgt ja maar ik heb het wel heel druk.
Sommigen willen graag regelmatig biertjes proeven, anderen (zoals ik) denken aan schaalvoordeel bij inkopen en af en toe een bijeenkomst.

Dat is een hekel punt inderdaad. Ik behoor dan ook tot de tweede groep. Schaalvoordeel is erg handig. Maar af en toe een bijeenkomst om elkaars bier te proeven en vooral je eigen bier te laten proeven lijkt me leerzaam. Wat mij betreft hoeft dat nog eens elke maand, maar om de maand tot vier keer per jaar om te beginnen.

goom


RobinB

Tja, ik woon niet daar in de buurt, dus heb er weinig mee te maken, maar wat is nu precies het voordeel van dat grotere schaal inkopen?
Je gaat van € 0,98 /kg naar € 0,90 /kg voor pilsmout...

...

Woohoo?
:weetniet:

goom

Ik las gisteren een bericht van iemand die in belgie inkoopt, dan praat je over  € 0,60 per kg pilsmout

RobinB

Dat is vanaf 1000 kg of iets dergeljks dat red je toch nooit met een man of 5? ???

HJvK[nl]

Ik zit zelf in Hoek van Holland en voel wel wat voor proefsessies, kleine toernooien, goedkoop inkopen en af en toe wat ideeën en informatie uitwisselen. maar daarbij moet ik gelijk vermelden dat ik eigenlijk niet heel veel tijd over heb. Maar Rotterdam is goed te doen zo nu en dan, zeker als het in de buurt van een metro- of treinstation is  ;)

Superbeun

Citaat van: RobinB op 03-08-2012  08:03 uDat is vanaf 1000 kg of iets dergelijks, dat red je toch nooit met een man of 5? ???
Als je nou heel veel dorst hebt?  :proost:

segtom

De prijs van de pilsmout bij Dingemans is voor een zak van 50 kg dus 30 euro en die is als je enkel die zak koopt daar. Sus als je boven een bepaald gewicht komt wordt dit nog minder.

Etn82

Citaat van: segtom op 03-08-2012  13:43 uDe prijs van de pilsmout bij Dingemans is voor een zak van 50 kg dus 30 euro en die is als je enkel die zak koopt daar. Sus als je boven een bepaald gewicht komt wordt dit nog minder.

Dan is het al de moeite waard om eens die kant op te rijden en daar een paar zakken af te halen. Als je met een paar man inkoopt, ben je dus voordeliger uit.

segtom

Ja normaal wel :p Het is al de helft van Brouwland dus ik vind het zeker de moeite om tot daar te gaan. Maar wat de juiste prijzen zijn weten ze pas als je bestelling volledig is  maar de 0.60/kg pilsmout is een richtlijn maar precieze cijfers weet ik ook niet.

Etn82

Beste burenbrouwers,

Onder andere ivm het kloonproject 2012 wil ik binnenkort Engelse Mouten in gaan slaan. Nu zijn deze (voor zover bij mij bekend) alleen verkrijgbaar via VdkJ. Bij een bestelling van een aantal zakken lopen de verzendkosten nogal op. Maar boven de drie zakken blijven deze gelijk.

1 zak á 25 KG = E13,50
2 zak á 25 KG = E34,50
3 zak á 25 KG = E40,50
4+ zak á 25 KG = E40,50

Dus ik vroeg me af of er nog gegadigden zijn om misschien een aantal zakken te bestellen. Vanaf een man of 4 wordt het al interessant, want dan zou je E10 of minder aan verzendkosten kwijt zijn.

Ook zouden we van speciale mouten waarvan je niet zoveel gebruik (ik denk bijvoorbeeld aan chocolademout) gezamenlijk een zak kunnen kopen en deze verdelen.

Long story short: Wie heeft er interesse in Mooie Engelse Mouten?

segtom

Normaal ik wel maar ik heb nog een verse zaak mo mout staan. Maar als er speciaal mouten zijn wil ik wel een paar kilo van kopen.

Remy

@Etienne doe mij in ieder geval maar een zak MO en eventueel nog wat kilo's speciaal mouten.
Tevens wil ik ook wel als verdeelpunt in Bergen op Zoom fungeren, als daar interesse in is natuurlijk!

Hou me op de hoogte

Etn82

Citaat van: Remy op 19-09-2012  23:34 uTevens wil ik ook wel als verdeelpunt in Bergen op Zoom fungeren, als daar interesse in is natuurlijk!

Dat lijkt me in ieder geval al handig voor Segtom, die ook wat speciaal mouten wilt

segtom

Dat zou ik wel interessant vinden :D Alvast bedankt.

Remy


vosje

Vraag'je: Is hier intussen iets mee gebeurd? Bestaat de vereniging al? Dan wil ik graag meer info, ajb!

Etn82

Citaat van: vosje op 27-11-2012  11:31 uVraag'je: Is hier intussen iets mee gebeurd? Bestaat de vereniging al? Dan wil ik graag meer info, ajb!

Helaas is het ivm weinig animo er nog niet van gekomen om een vereniging op te richten. Ik heb al wel eens met een ander forumlid uit de buurt gezamenlijk spullen bestelt bij Van der Kooy en de verzendkosten gedeeld. Dus dat is ook een optie.

Waar woon je ergens? En wat zou je van een 'brouwvereniging' willen?

janjansen

Ja, best jammer van het weinige animo voor een vereniging in de regio Rotterdam.
Ik had er wel oren naar, persoonlijk. Dus hoppa, tijd voor een nieuw initiatief:

Welke (beginnende/ervaren) brouwers hebben zin in een (pak 'm beet) maandelijks treffen in de omgeving van Rotterdam?
Geen echte vereniging, geen statuten en dat soort dingen.
Gewoon met een man of wat bij elkaar komen en elkaars bieren proeven en ervaringen uitwisselen.

Stuur me een PM en we organiseren een eerste bijeenkomst.
Proost!  :biersmile:



Etn82


AdvdLee

Citaat van: Pitmaster op 15-04-2012  00:48 uIk heb op het kaartje gekeken voor een brouwvereniging in de buurt van mijn woonplaats. Geen!
Is het kaartje volledig? Zo ja, zijn er meer mensen in deze streek die een vereniging missen?

Nico

Lijkt me leuk om met wat hobbybrouwers zo nu en dan af te spreken. Wellicht vormt zich dan een clubje. Ik woon in Capelle 's Gravenland vlakbij Krimpen aan den IJssel

Pitmaster

Leuk, ben ik ff een tijdje weg van het forum gaan mensen ineens allemaal reageren.
Maar inmiddels dus weer terug en nog steeds van plan medebrouwers eens te treffen.

Hoe zit dat ermee? Komt er een clubje?

Pit

AdvdLee

Ik stel voor dat de geinteresseerden iun de omgeving Capelle / Krimpenerwaard een keer informeel bijeenkomen in de Tuyter in Krimpen a.d. IJssel  of andere gelegenheid beetje in het centrum van het gebied.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.