Vereniging Rotterdam/Krimpenerwaard

Gestart door Pitmaster, 15-04-2012 00:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pitmaster

Ik heb op het kaartje gekeken voor een brouwvereniging in de buurt van mijn woonplaats. Geen!
Is het kaartje volledig? Zo ja, zijn er meer mensen in deze streek die een vereniging missen?

Nico

goom

Klopt in deze hoek zit (nog) geen brouwclub.
Heb al tweemaal een poging gewaagt en dat is allemaal gestrand.

bart69

Ik geloof dat er in Rozenburg iets zit (kwartiertje van Rotterdam) .Ik weet niet of ze nog actief zijn want er is niet veel info over te vinden .
gr Bart

henkg

Over die Rozenburg club:
Via http://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html vind ik: http://www.rawbg.nl/
Ik zie daar echter meer wijn- dan biergerelateerde zaken.

harry

Hallo,

Ik had ook al gekeken en deze streek is inderdaad een beetje een "lelijke" lege vlek wat betreft verenigingen. Overal net tussenin.
Ik ben een beginnende brouwer en dan is het wel leuk om af en toe gewoon te overleggen van: Hoe doe jij dat? Dat zijn van die vragen die te triviaal zijn om een forum mee lastig te vallen maar net leuk, interessant, genoeg als je elkaar face to face spreekt.

Goom, als je een derde poging wil wagen lijkt het mij leuk om dat samen te proberen.

goom

Ik heb dat onlangs ook al gedaan.
Kreeg een bericht die het zelfde was als de andere keren.
Ik heb het erg druk en kan niks organiseren
dat is het algemene antwoord

Ofwel men wil wel meedoen maar zelf geen hand uitsteken.

harry

Goom,

Mijn voorstel is ook om eerst eens samen te praten hoe wij een en ander zien. Ik heb nog geen idee over locatie, frequentie of iets dergelijks. Het lukt mij in ieder geval om tijd vrij te maken om te brouwen, dus dit moet denk ik ook wel lukken. Of ik onderschat de hoeveelheid werk heel erg. Maar ik begrijp je standpunt. Heb vroeger ook vrijwilligerwerk gedaan. En dat kan soms frustrerend zijn.

Pitmaster

Voel ik langzaam een vereniging geboren worden? Ik ben altijd wel in voor een feestje.
Rozenburg is een kwartiertje? Met de auto? Wat denk je hoe ver dat is als je bezopen moet lopen?

Zeg, roep even als er iets te doen valt omtrent oprichting van een clubje.

Nico

janjansen

Citaat van: Pitmaster op 16-04-2012  22:13 uZeg, roep even als er iets te doen valt omtrent oprichting van een clubje.

Nico

Berkel en Rodenrijs hier, vlak boven Rotterdam.
Af en toe wat bieren proeven, beetje ervaringen uitwisselen.
Prima idee zo'n brouwclubje.

ik doe mee!

groet,
J.J.  :degroeten:

Marco zwaan

Ik zit in Zuidland, dat is dan weer net onder Rotterdam, en zie er ook wel wat in. Hou mij op de hoogte. Biertjes van elkaar proeven en bierpraat uitwisselen klinkt erug leuk.

Pitmaster

Tja, klanten beginnen zich al te verzamelen aan de voordeur merk ik. Laat ik de knuppel maar in het bierhok gooien: Ik zoek 2 partners die bereid zijn aan de club vorm te geven.
Zeg maar, de samenstelling van een pre-bestuur. Statuten neerleggen, locatie zoeken, e.d.

PM

Gr, Nico

goom

Citaat van: Marco zwaan op 17-04-2012  10:37 uIk zit in Zuidland, dat is dan weer net onder Rotterdam, en zie er ook wel wat in. Hou mij op de hoogte. Biertjes van elkaar proeven en bierpraat uitwisselen klinkt erug leuk.
Zoiets heeft meer voordelen
Maar even geduld ik kom er spoedig op terug.

bart69

@ marco zwaan,
Dan zitten we bij elkaar om de hoek. Ex Heenvlieter en sinds een paar maanden Zwartewaal  ;)

Marco zwaan

Ik heb geen idee hoeveel tijd er in zo iets gaat zitten, ik heb er geen ervaring mee. Maar het idee van een vereniging staat mij wel aan.

@bart dat is inderdaad niet erg ver van elkaar.




henkg

Ik volg dit topic met interesse. Kan op korte termijn geen bijdrage leveren. Wellicht ga ik over een aantal maanden van 5 naar 2 dagen werken (vrijwillig). Dan ziet het er anders uit.

Twee dingen schieten me nu te binnen:
- Voor later: Een locatie in de buurt van fatsoenlijk openbaar vervoer zou ideaal zijn. Bierproeven en autorijden gaan niet echt goed samen.
- Voor nu, aan andere geinteresseerden in Zuid-Holland: zet ook je locatie pin op de ledenkaart (profiel | forumprofiel, ledenkaart).

goom

Ik zou zeggen stuur mij maar een pm indien de interesse is.

Dikke Dries

Hallo Heren,

Ook ik ben een tijd op zoek geweest naar een vereniging hier in de buurt (Brielle).
Ik ben sinds maart samen met een maatje lid geworden van De Roerstok in Tilburg.
Het voordeel is dat daar heel wat ervaren mensen zitten die een hoop vragen van een beginner als ik kunnen beantwoorden.
Het grote nadeel is (je snapt het al) de afstand.
Ik werk ook nog eens in de continudienst, dus ik kan niet elke 2e vrijdagavond van de maand en als ik dan wel kan, ben ik pas om 1:30 uur thuis terwijl ik om 6:00 uur al weer op moet om te werken.

Kortom, ik zou wel lid worden!
En als Brielenaar en ook nog eens ex Heenvlieter en dat ik Marco Zwaan dan ook nog ken (via jouw zus Anneke en mijn vrouw Cynthia) moet ik mij vast wel thuis voelen in dit clubje.
Ik ben alleen niet een erg georganiseerd persoon, dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik mij niet beschikbaar stel voor een bestuursfunctie.

Groeten
Dries (Ronald Driessen)

Hopmans

Citaat van: Dikke Dries op 16-05-2012  21:14 uHet grote nadeel is (je snapt het al) de afstand.

Denk erom; je bent zwaar de L*L als ze je aanhouden met 1,3 promille alcohol in je bloed na een "proef-sessie".
4000 Euro aan cursussen, alcohol-sloten (ook in auto van de baas) etc...

Nieuwe regelgeving.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijden-onder-invloed-van-alcohol-en-drugs?ns_campaign=Thema-verkeer_en_vervoer&ro_adgrp=Rijden_onder_invloed_van_alcohol_en_drugs&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Balcohol%20%2Bverkeer&ns_fee=0.00&gclid=COPkl-DFhbACFY5pfAodsmzujg


davadox

Citaat van: Hopmans op 16-05-2012  21:31 uDenk erom; je bent zwaar de L*L als ze je aanhouden met 1,3 promille alcohol in je bloed na een "proef-sessie".
4000 Euro aan cursussen, alcohol-sloten (ook in auto van de baas) etc...

Nieuwe regelgeving.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijden-onder-invloed-van-alcohol-en-drugs?ns_campaign=Thema-verkeer_en_vervoer&ro_adgrp=Rijden_onder_invloed_van_alcohol_en_drugs&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Balcohol%20%2Bverkeer&ns_fee=0.00&gclid=COPkl-DFhbACFY5pfAodsmzujg


Dat vindt de baas niet leuk denk ik.

Hopmans

Citaat van: davadox op 16-05-2012  22:11 uDat vindt de baas niet leuk denk ik.

Nee, inderdaad. Het schijnt een grote impact te hebben.
Nu weet ik niet hoeveel 1,3 promille precies is (ben je dan goed aangeschoten of...),
maar ik weet wel dat er gedronken wordt op bierclubs, en daarna de auto's worden gepakt.
Wat dat betreft is dit dan weer ideaal; gewoon een biertje naast het toetsenbord.

 ;)

Dikke Dries

Haha.
Ik ga meer voor de kennis en de leuke bieractiviteiten die ze regelen dan voor de consumpties.
En ik ben in mijn eigen stadje ook al eens aangehouden met iets te veel op, dus dan maakt het ook niet uit of je nu moet rijden of niet.
Ik denk dat ik in Brielle wel een ruimte weet (voor weinig) alleen hoort dat bij een kroeg dus zal hij misschien wel wat biertjes willen verkopen.

nembrionic

Citaat van: janjansen op 17-04-2012  10:32 uBerkel en Rodenrijs hier, vlak boven Rotterdam.
Af en toe wat bieren proeven, beetje ervaringen uitwisselen.
Prima idee zo'n brouwclubje.

ik doe mee!

groet,
J.J.  :degroeten:

Plaatsgenoot :degroeten:

Marco zwaan

Hey dikke dries,

Na mijn laatste reactie heb ik de topic niet meer gevolgd en lees je reactie nu pas. Ik had van mijn zus al eens gehoord dat je ook bier aan t brouwen was. Misschien is t leuk als we eens een biertje en ervaringen uitwisselen. Kunnen het ook hebben over het opzetten van een vereniging of zo, al heb ik daar zeker niet veel ervaring in. Het idee om lid te worden van een vereniging is ook een intersante gedachte.

zilver_brouwer

Ik kan me herinneren dat hier eerder wat over is langsgekomen. Een vereniging hier in de buurt zou wel wat zijn.
Zit zelf in Schoonhoven, in de buurt van Gouda.  :biersmile:

Biertje1985

Hier een beginner uit Hellevoetsluis,
Ik zou ook wel mee willen doen om ergens een clubje te vormen, ik had een pand in de kickersbloem had perfect geweest.
Helaas is deze nu weg!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.