Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Kost eenmalig wat investering maar daarna kan je eenvoudig en dichtbij omruilen voor een volle.
Wanneer je geen hergisting op fust doet heb je best wel wat koolzuur nodig. Die moet dan uit de fles komen. Ik heb ook 6 kg. Nog niet leeg geweest.
Ik ga op zoek naar 6 kg fles, de 2 liter is bij mij snel leeg.Volgens mij moet ik checken of ie niet lekt Vullen is voor mij inderdaad geen probleem, drank groothandel en lokaal gasbedrijf (brandbeveiliging) die CO2 vullen.
Gebruiken jullie ook gastape tussen de koppelingen?
Uiteraard dacht ik zelfs, maar begrijp dat dat niet geheel vanzelfsprekend is!
2 kg fles 35 euro statiegeld, 10 kg fles 120 euro bij lokake drankhandel.
Ik zou voor de 10 kg (is dat geen 6 kg ?) gaan... daar doe je wel ff mee...
Inderdaad, ga naar een lokale slijter en schaf een statiegeld fles aan. Kost eenmalig wat investering maar daarna kan je eenvoudig en dichtbij omruilen voor een volle.
(Nu vul ik hem zelf maar met gecomprimeerde CO2 uit mijn eigen gistingsproces)
Hoe krijg je dat voor elkaar ? Want op mijn CO2 fles staat toch zo'n 50 bar druk (in volle staat).