Misschien kun je een keer bij een horecagelegenheid in de buurt informeren, soms komt frietvet of mayonaise in een emmer, welke 9 van de 10 keer met deksel geleverd wordt. Deze kun je vaak gratis afhalen. 't nadeel is wel dat die niet altijd op voorraad zijn en dat er een print van een mayo merk op staat.
Helaas is het geen curver maar 't is we HACCP.
Gr. Christian
Klopt, bij mij om de hoek zit een friture (of snackbar op zijn hollands) die geeft met plezier zijn lege mayo & vet emmers mee. Uit ervaring weet ik nu wel dat die mayo vaatjes het makkelijkst schoon te maken zijn...die frituurvet emmers zijn echt een hel om goed schoon te maken.
Altijd met deksel, en plastic handvat. Ik gebruik ze ook om vóór de brouwdag de afgewogen mouten al bij elkaar te doen. Voor het schroten dan wat water erbij... heel hard schudden met de emmer en je kan klam schroten.
Over dat etiket plak ik mijn eigen labels zodat de inhoud duidelijk is, zonder dat de emmer open hoeft.
Ze zijn niet groot, maar stapelen wel makkelijk en per keer (als ik het wil wekelijks) kan ik er zo 3 tot 4 mee krijgen...