Volgend brouwsel

Gestart door Koentjesp, 18-03-2012 09:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koentjesp

Hallo allemaal,

Na mijn eerste brouwsel (een Brewferm pils blik), die ondertussen al 2 weken op de fles staat, willen we aan een 2de brouwsel gaan beginnen. Gisteravond hebben we ons de verschillende bieren eens flink laten smaken en de Grimbergen dubbel sprak ons toch wel heel erg aan. Maar nu ben ik vanochtend eens even in de webshop van Brouwmarkt aan het kijken geweest, maar zag dat er bijna geen blikken voor een dubbel te krijgen zijn, of kijk ik gewoon verkeerd??

Mijn vraag is nu, welk blik zou ik moeten kiezen om (hopelijk) een heerlijke dubbel te gaan brouwen, die met een beetje geluk nog wat weg heeft van een Grimbergen?

Hopelijk dat ik jullie niet tot last ben met deze (misschien wel wat domme) beginners vraag!

Bij voorbaad dank!

Koen

hansm

Wat dacht je van "Abdij" (zie Brouwland-site of bij Brouwmarkt)

RobinB

Nah... Ik heb die abdij een paar keer gehad (niet van mezelf), maar vind em niet lekker. Zat steeds een nare medicinale smaak aan.

Je kan natuurlijk ook proberen een blik-extract aan te passen dmv het steepen van caramouten.

hansm

Citaat van: RobinB op 18-03-2012  11:57 uNah... Ik heb die abdij een paar keer gehad (niet van mezelf), maar vind em niet lekker. Zat steeds een nare medicinale smaak aan.

Je kan natuurlijk ook proberen een blik-extract aan te passen dmv het steepen van caramouten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel blikbrouwsels geproefd heb. Als die Abdij niet lekker is zou ik inderdaad iets anders proberen.

henkg

Hier geen medicinale smaak aan Brewferm Abdij. Wel tijdens de gisting. Was na bottelen weg.
Nu is over die medicinale smaak meer te lezen. Misschien hebben ze bij Brewferm het recept nu iets beter onder de knie?
Toch vind ik de Abdij iets minder geslaagd (minder complex) dan de Tripel. Maar wellicht is een oordeel drie weken na bottelen nog te vroeg.
Als je van een Tripel houdt, zou ik die eerst eens proberen.

RobinB

De tripel is wel oké inderdaad!
Als je de suiker na de hoofdgisting toevoegd, kan je ook heel goed een Wyeast activator gebruiken ipv de Brewferm gist. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Belgian abbey 1214 of de trappist high gravity 3787?

Koentjesp

Oke, de abdij is misschien niet zo'n goed idee dus? :)

Is er iemand die ervaring heeft met het blik: Brupaks Belgian Dubbel?

Mvg,

Koen

RobinB

Ik niet. :)

Citaat van: RobinB op 18-03-2012  11:57 uJe kan natuurlijk ook proberen een blik-extract aan te passen dmv het steepen van donkere caramouten.

Lijkt me ook wel leuk obv de gallia of zo.
En dan:
Citaat van: RobinB op 18-03-2012  15:08 uAls je de suiker na de hoofdgisting toevoegd, kan je ook heel goed een Wyeast activator gebruiken ipv de Brewferm gist. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Belgian abbey 1214 of de trappist high gravity 3787?

Ben je al met al toch al weer geavanceerder bezig!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.