Etiketten LRFokken

Gestart door LRFokken, 28-08-2011 12:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LRFokken

Etiketten De Heerlijcke

Misschien wat te vooruitstrevend, want mijn eerste brouwsel zit nog maar net in het gistingsvat. Toch ben ik laatst wat bezig gegaan met etiketten. Hieronder een drietal. Ik wilde de bieren die ik ga maken eerst 'de leckerste' noemen, maar er bleek al een 'de leckere' te zijn. Daarom maar voor 'de heerlijcke' gekozen (handelsnaam-/merkenrechtinbreuk heb ik weinig zin in ;-)). Etiketten zijn voor een tripel, weizen (nu aan het gisten) en de leonie (vernoemd naar vriendinlief, die van pecheresse houdt). Teksten op de achtergrond zijn songteksten van nummers die ik regelmatig luister. Alcoholpercentages zijn (nog) fictief.

Alles is nog in de ontwerpfase, dus reacties zijn welkom. Hoe zien ze er uit? Welke informatie zou er nog meer op kunnen?

Edit: achterzijden toegevoegd voor elk etiket







Herman

Ziet er leuk uit. Ik zou in ieder geval nog de naam van de brouwer noemen, de botteldatum en de bitterheid. Receptinfo is ook nuttig, maar maakt het e.e.a. wel weer druk. Wellicht kun je het etiket breder maken en daar alle tekst op zetten en dit gedeelte laten zoals het is?

LRFokken

Ik zat er ook aan te denken om nog een 'achteretiket' te maken, dus op de rug van de fles. Dan deze laten zoals het is en de andere info op de achterkant. Bedankt.

LRFokken

N.a.v. de opmerkingen van Herman direct maar even de rugetiketten gemaakt met alle verdere info. Staan in de FiPo

LRFokken

Nog een klein vraagje over het alcoholpercentage. Uitrekenen lukt me wel, maar ik lees net dat het bottelsuiker zo'n 0,4% alcohol er bij op gooit? Dus het totale percentage zou dus het percentage uit de berekening van begin en eind SG zijn, plus 0,4%?

BierHenk

Citaat van: LRFokken op 30-08-2011  12:23 uNog een klein vraagje over het alcoholpercentage. Uitrekenen lukt me wel, maar ik lees net dat het bottelsuiker zo'n 0,4% alcohol er bij op gooit? Dus het totale percentage zou dus het percentage uit de berekening van begin en eind SG zijn, plus 0,4%?
Plusminus 0,5%. Maar BrouwVisie rekent ook dat voor je uit.

LRFokken

Citaat van: BierHenk op 30-08-2011  14:58 uPlusminus 0,5%. Maar BrouwVisie rekent ook dat voor je uit.

Thnx, dat BrouwVisie begint steeds handiger te worden.

LRFokken

Want in een half jaar kan er veel veranderen:





En op de fles:




William

Citaat van: LRFokken op 23-04-2012  21:17 uWant in een half jaar kan er veel veranderen:

Maar gelukkig is met Leonie alles goed!

LRFokken

Citaat van: William op 23-04-2012  21:19 uMaar gelukkig is met Leonie alles goed!

Ik dacht even dat ik een stalker had, maar toen zag ik mijn eerste post ;-)

Gerb

Ziet er goed uit! Netjes afgedrukt ook. Doet me denken aan de Brewdog etiketten.

LRFokken

Citaat van: Gerb op 23-04-2012  21:24 uZiet er goed uit! Netjes afgedrukt ook. Doet me denken aan de Brewdog etiketten.

Het toeval (of juist niet) wil dat ik het ontwerp heb gemaakt terwijl ik een punk IPA aan het drinken was ;-)

Ronald_

Citaat van: Gerb op 23-04-2012  21:24 uZiet er goed uit! Netjes afgedrukt ook. Doet me denken aan de Brewdog etiketten.

Dat had ik ook! Ik vind ze erg mooi!

Bij Brewdog hebben ze wel eens ontwerp wedstrijdjes.. misschien gooi je daar wel hoge ogen ;) (via twitter en facebook)

LRFokken

zal die wedstrijdjes eens in de gaten houden. Grote lijnen komen inderdaad van de BrewDog etiketten (de witte band onderin en de scheve letters) met een vrij grote eigen twist er nog doorheen.

John

Heb je etiketten zitten lezen. Zien er goed uit! Wat me opvalt is dat je wel ERG SNEL hebt gebotteld.

davadox

Dat viel me ook op.
Vaak maar een week tussen brouwen en bottelen.
Met welk progamma heb je de etiketten gemaakt?

LRFokken

Citaat van: John op 07-05-2012  21:13 uHeb je etiketten zitten lezen. Zien er goed uit! Wat me opvalt is dat je wel ERG SNEL hebt gebotteld.

Thanks. De eerste was een blikbrouwsel dat ik inderdaad na een week heb gebotteld. Was sowieso niet te drinken ;-).
De tweede etiket (terrible tripel) heeft voor lay-out doeleinden de data alvast meegekregen, vandaar de week. Uiteindelijk
was het bier al op voordat de etiketten er uberhaupt op zaten en heb ik na 2,5/3 week gebotteld.

Citaat van: davadox op 07-05-2012  21:23 uDat viel me ook op.
Vaak maar een week tussen brouwen en bottelen.
Met welk progamma heb je de etiketten gemaakt?

Photoshop CS2 (op de één of andere manier blijf ik hangen bij 2). Hoge resolutie en ongeveer de maten van een normaal etiket.

John

Citaat van: LRFokken op 08-05-2012  08:45 uUiteindelijk
was het bier al op voordat de etiketten er uberhaupt op zaten . . .


Ha ha ha dus die 2e smaakte beter?!

LRFokken

Citaat van: John op 08-05-2012  10:37 uHa ha ha dus die 2e smaakte beter?!

Ik moet zeggen dat die 2e (de 1e echte brouwsel) goed te doen was. Was zeer tevreden met het resultaat en ga hem deze week nog eens maken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.