Even voorstellen: Johan

Gestart door jodehoop, 08-03-2012 23:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goom

Citaat van: jodehoop op 17-03-2012  18:59 uGoom, ik ben vanochtend naar de winkel "2d2despuma" (2 vingers schuim) geweest. Geweldig! Wat een soorten bier! Ik denk de mooiste winkel van heel Barcelona , ha, ha. Ik heb een aantal nieuwe onbekende bier merken gekocht en wat spullen voor mijn brouwerij!

Nog een vraag. In Spanje is het tijdens de zomer best warm. De temperatuur in mijn garage komt niet onder de 25º s'nachts. Is een wijn koelkast (kan je instellen tussen de 4 en 22º) een goede optie om je bier in te laten gisten?

Fijn weekend allemaal.

Juist je hebt het gevonden
Leuke tent he?

Ik heb mijn eerst voll damm rond 1990 gedronken vanaf dat moment was het een favoriet.

Maar ik heb inmiddels ook andere gedronken.
Een aanrader is Alhambra of Mahou (5 sterren versie).
De oude Aguila was voor de overname van Heineken ook vreselijk lekker.
Dit zijn allemaal pilssoorten met een verschillende smaak.
Ik spanje wordt volgens mij cara pils toegevoegd voor de pils bereiding.

Ik laat nog weer horen want heb nog een paar speciale biertjes staan hier die ook erg lekker zijn.

Die vriend van mij was overigens bevriend met een van de eigenaren van de DAMM fabriek, het is mij nog niet gelukt om daar een rondleiding te krijgen. Maar dat gaat hopenlijk nog wel een keer gebeuren.

jodehoop

Wat ik op internet heb kunnen vinden is dat ze hoodzakelijk 4 soorten hop verbouwen: Nugget, Magnum, Perle, Columbus. Waar het precies verbouwd wordt weet ik niet, ik ga verder zoeken.

Een rondleiding bij DAMM zou mooi zijn. De brouwerij die in Santa Coloma stond is helaas gesloten. Ik ga proberen een rondleiding bij MORITZ te krijgen. Een bier merk uit Barcelona dat een lange tijd uit de markt geweest is maar sinds een aantal jaar weer terug is.

goom

Moritz is een paar jaar geleden weer terug de markt in gebracht.

De provincie in spanje waar hop verbouwd wordt is Leon.
Dat is ong 10 uur rijden van jou vandaan.

Ik heb al reeds contact met iemand daar.


RobinB

Citaat van: jodehoop op 19-03-2012  13:52 uWat ik op internet heb kunnen vinden is dat ze hoodzakelijk 4 soorten hop verbouwen: Nugget, Magnum, Perle, Columbus.

Die laatste is wel onverwacht (voor mij)!
Grappig!

jodehoop

Je hebt gelijk. 95% van de hop (600 Hectaren goed voor 1,1 miljoen Kg/jaar) komt uit Leon. De overige 5% komt uit Galicia en La Rioja. Verder is Spanje de 7e hop producent binnen de EU en word de hop opbrengst voornamelijk voor nationale producten gebruikt.

Heeft iemand trouwens ervaring met zelf kweken van hop? Is dat goed te doen?

goom

Citaat van: jodehoop op 20-03-2012  13:51 uHeeft iemand trouwens ervaring met zelf kweken van hop? Is dat goed te doen?
Dat is heel goed te doen.
Ik heb vorig jaar nog iemand in Barcelona een Saaz plant verkocht.
En voor deze zomer heb ik al een aantal bestellingen staan in Spanje.

RobinB


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.